Avatar billede colt-markey Nybegynder
24. april 2002 - 21:33 Der er 8 kommentarer

Internet??

Hej.. Jeg har lige installet win98 på en computer jeg skal bruge til noget backup.. Men jeg kan ikke få installeret internet på den..

Jeg har installeret Netkortet og har tjekket alt sidder i rigtigt... Kan ikke finde problemet.. Kan i hjælpe  mig?

Det er et Realtek kort.. :)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
24. april 2002 - 21:35 #1
internettet`??

Du kan godt pinge de andre maksiner på netværket?
Avatar billede peet-49 Novice
24. april 2002 - 23:26 #2
Hvis du ikke har ADSL kan du ikke bruge netkort til internet, da skal du have et modem.
Avatar billede halifax Nybegynder
25. april 2002 - 04:24 #3
Han kan da godt bruge netkort uden ADSL - fx. til Stofanet.
Kan du ikke forklare problemet lidt nærmere??
Avatar billede colt-markey Nybegynder
25. april 2002 - 17:16 #4
Altså :)

Jeg har ADSL og 3 andre computere på min Hub/Switch der kører fint.. Jeg kan ikke pinge de andre maskiner på netværket.
Jeg har Netexpress så jeg har også prøvet at gå på nettet under: "192.168.1.1" router konfiguration.. Netkortet og kablet virker fint.. Og jeg har prøvet at installere netkort og protokol osv.. mange gange.. Men det løser ikke problemet
Avatar billede cool-wil Nybegynder
29. april 2002 - 09:32 #5
mm har du opdateret til de nyeste drivere?
Hvilke udbyder har du din adsl hos?
Har du tildelt den her computer, en automatisk ip adresse( som man f.eks. skal gøre hos cc)

wil/
Avatar billede halifax Nybegynder
29. april 2002 - 15:35 #6
Windows98 har ikke indbygget internetdeling, ICS, som SE/ME og 2000/XP har. Har dit problem mon noget med det at gøre?
Avatar billede cool-wil Nybegynder
29. april 2002 - 17:32 #7
man skal da ikke bruge internet deling hvis man har en router, så kan man bare dele en ip ud til alle i netværket, og via routeren sende requests vidre til den rette computer i netværket
Avatar billede colt-markey Nybegynder
07. maj 2002 - 18:22 #8
Jeg tror Halifax har ret.. Fordi på mine andre computere der kører med bla. Win XP og Win 2k, virker det fint nok =)

Og jeg har de nyeste drivere