Avatar billede pbr Nybegynder
30. juni 2000 - 15:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Wav-problem

På min hjemmeside har jeg lagt et wav-fil der skal afspilles når man kommer ind på siden. Problemet er at Internet Explorer begynder at afspille filen før at den har hentet hele wav-filen. Det gør at wav-filen hakker MEGET hvis man har en langsom opkobling. Er der en eller anden måde hvorpå man kan sikre sig at browseren først afspiller wav-filen når den har loadet hele filen?
Avatar billede freestyleren Nybegynder
06. juli 2000 - 10:55 #1
Hvilken adresse har hjemmesiden???
Så skal jeg kigge på det!

8)
Avatar billede rennebo Nybegynder
06. juli 2000 - 11:17 #2
Hvad skriver du nu for at afspille filen?

Rennebo :o)
Avatar billede freestyleren Nybegynder
06. juli 2000 - 14:34 #3
Ja også det men det ville jeg jo kunne se hvis han gav mig adressen til hans hjemmeside!!! :}
Avatar billede pbr Nybegynder
06. juli 2000 - 20:15 #4
Den her ikke lyd filen på lige nu! Men jeg bruger <EMBED SRC="lydfil.wav" WIDTH="150" HEIGHT="70" AUTOSTART="false" LOOP="false" TYPE="audio/midi">
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
06. juli 2000 - 22:32 #5
prøv at slette den dér TYPE="audio/midi"
- du bruger jo en wav-fil og ikke en mid-fil
Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
07. juli 2000 - 11:31 #6
Jeg vil foreslå at du laver det i Flash
Avatar billede bbs Nybegynder
27. maj 2001 - 18:39 #7
<script language=\"javascript\">

function midibox(liste) {
midfil = liste.options[liste.selectedIndex].value
if (navigator.appName==\"Netscape\") {
document.write(\"<embed src=\'\" + midfil + \"\' autostart=true hidden=true volume=100 width=44 height=28 loop=false></embed>\") }
if (navigator.appName==\"Microsoft Internet Explorer\") {
document.write(\"<bgsound src=\'\"+midfil+\"\'>\") } }

</script>

<center>
<form name=midi>
<select>
<option value=\"\">Ingen musik
<option value=\"1.mid\">One And One
<option value=\"2.mid\">Mambo No.5
<option value=\"3.mid\">Breathe
<option value=\"4.mid\">The Roof Is On Fire
<option value=\"5.mid\">Don\'t Look Back ..
</select>
</p>
<p align=\"center\"><input type=\"button\" value=\"Afspil\" onClick=\"midibox(this.form.elements[0])\">

</form>

Brug sådan en box, så bestemmer brugeren også selv, om han vil høre musikken eller ej!