Avatar billede gittaturningback Nybegynder
24. april 2002 - 20:23 Der er 17 kommentarer

Slå DMA fra i Windows XP....??

Hvordan slår man DMA fra i Windows XP?...
Jeg ved godt hvordan man gør i Windows 98... Men jeg tror ikke at det er det samme??....
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. april 2002 - 20:26 #1
kontrolpanel, system, hardware, enhedshåndtering, ATA/ACPI controller, primary og secondary advanced setteings
Avatar billede resten Nybegynder
24. april 2002 - 20:27 #2
Højreklik på denne pc vælg egenskaber klik på hardvare-enhedshåndtering.
Avatar billede gittaturningback Nybegynder
24. april 2002 - 20:52 #3
Nu har jeg lige prøvet at Slå DMA fra..
Men så bliver den da MEGET langsommere... gør den ikke??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. april 2002 - 20:54 #4
jo.. men hvorfor vil dy da slå det fra?
Avatar billede resten Nybegynder
24. april 2002 - 20:54 #5
Tjaa det er svært at sige min den gjorde ikke.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. april 2002 - 20:54 #6
så går du ned på PIO mode (langsommer end DMA)
Avatar billede gittaturningback Nybegynder
24. april 2002 - 20:57 #7
Fordi jeg ikke kan bruge min Secondære IDE-sokkel når det hele kører DMA..
Men hvis jeg sætter det hele ned i PIO... så virker det perfekt... borset fra at det er MEGET langsommere....
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. april 2002 - 20:59 #8
he he.. XP skodder!

jeg kan mærke en KÆMPE forskel fra POI til UDMA

jeg køre Windows 2000
Avatar billede gittaturningback Nybegynder
24. april 2002 - 21:03 #9
Det er faktisk sjovt, for jeg har 3 enheder i min computer..
1 Harddisk på 20 Gb
Og Dvd+Brænder...

Når jeg går ind og kigger, så kører min Harddisk på Ultra DMA tilstand 5..
Og begge mine Cd-rom drev kører på noget der hedder Flerords DMA tilstand 2.

Hvad er forskellen mellem Flerords DMA og Ultra DMA?..
Og kan der godt opstå problemer når man kører med de der DMA100 Ide-kabler??
Og til sidst mit Dvd-drev på Flerords DMA tilstand
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. april 2002 - 21:09 #10
kender ikke flerords DMA
der skulle ikke være problemer med ATA100 kabler
Avatar billede gittaturningback Nybegynder
24. april 2002 - 21:22 #11
Hmmmm min computer genstarter eller kommer op med en I/O fejl når jeg vil overføre fra en enhed på den Secondære til den Primære...??
Hvad kan fejlen være??
Jeg har lige haft sendt den ind til B.J. Trading og de siger at der ikke er nogen fejl med Bundkortet...??
Avatar billede pentium4 Juniormester
25. april 2002 - 03:22 #12
Du har vel ikke CD-rom og brænder på samme kabel, så skal du flytte det ene drev.

Primær kabel: HD (Master) + CD-rom (Slave)
Sekundær kabel: Brænder (master)

Og hvis du har ATA66/100-kabel skal du huske, at sætte stik'ne rigtigt.

Blåt: Bundkort
Sort: Master
Gråt: Slave
Avatar billede ravencmp Novice
25. april 2002 - 10:13 #13
kig evt på http://www.winguides.com/registry/display.php/781/

der er noget der ligner det der tales om her men jeg er ikek helt sikker på atd et kan bruges men det er da et forsøg værd
Avatar billede gittaturningback Nybegynder
25. april 2002 - 13:13 #14
Er det så vigtigt at sætte det med Blåt+Gråt+Sort rigtigt??
Det er vel bare et Kabel??
Og det er heller ikke så meget det..
Men jeg kan ikke bruge min Secondære IDE-Sokkel når jeg vil overfører ned til den Primære..
Jeg kan sagtens sætte mit Dvd-drev på den Secondære.. men hvis jeg så vil Rippe en Film ned på Harddisken så går den HELT i kage !!!
Den skriver noget med BAD_POOL_CALLER  hvad betyder det??
Avatar billede pentium4 Juniormester
02. juni 2002 - 01:38 #15
Hvad med en tilbagemelding??? Og ja det er vigtigt, at de sidder rigtigt...
Avatar billede pentium4 Juniormester
16. juli 2002 - 15:56 #16
Er man gået i dvale eller hvad???  Husk at lukke og slukke...
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. februar 2003 - 04:32 #17
Hvad sker der???  Lukke-tid???