Avatar billede leifowitz Nybegynder
24. april 2002 - 19:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

plug-ins til Windows Media Player på internet

I bogen Windows XP-lær det selv står der på s 60:
Du kan købe plug-ins på internettet, som sætter Windows Media Player i stand til at rippe musik til MP3-format. Ved nogen HVOR?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. april 2002 - 19:52 #1
Avatar billede resten Nybegynder
24. april 2002 - 20:23 #2
Install a mp3 codec. For example get one at

http://www.riphelp.com/downloads/radium_codec.html

Make the following registry change:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\MediaPlayer\Settings\MP3Encoding
"LowRate"=dword:0000dac0
"MediumRate"=dword:0001f400
"MediumHighRate"=dword:0003e800
"HighRate"=dword:0004e200

Reboot and changes will be evident in media player options
Avatar billede leifowitz Nybegynder
25. april 2002 - 08:39 #3
Hi resten. Jeg vil være glad, hvis du orker at give flere detaljer, såsom hvordan jeg kommer ind i "registry change" etc., da jeg aldrig har prøvet det før. På forhånd tak.
Avatar billede resten Nybegynder
25. april 2002 - 08:57 #4
For at komme ind i registy change skal du skrive "regedit" i kør så kommer du der ind.
men jeg syntes ikke du skal begynde på alt dette så jeg fandt lige dette til dig det er setup fil som du bare pakker ud og som herefter lægger sig i din WMP og bliver de rippped til mp3 i stedet for windows egne filer.

http://www.speakeasy.org/~intense1/bink/MP3Pack.zip
Avatar billede resten Nybegynder
25. april 2002 - 09:17 #5
Husk dog at du lige skal klikke på den fil som ligger i mappen som heder registreringer og når du så åbner WMP skal du lige ind i indstillinger og her kan du vælge hvilket format det nu skal være og der er mulighede for windows eget og mp3 :-)
Avatar billede leifowitz Nybegynder
25. april 2002 - 18:09 #6
Tak til resten.
Jeg har downloaded programmet og så fremkommer der 3 ikoner under mappen MP3Pack:  EnableMp3,,,,,,,,,,,,HQWMP8

,,,,,,,,,,,,,,,,Registreringer
Avatar billede resten Nybegynder
25. april 2002 - 18:11 #7
Er du i tvivl om noget ?
Avatar billede leifowitz Nybegynder
25. april 2002 - 18:12 #8
Hovsa!  Men under hver af de 2 ikoner står registreringer, og så er der et 3.: MP3 Creation Pack for XP, som jeg har installeret.
Hvad gør jeg nu?
Avatar billede resten Nybegynder
25. april 2002 - 18:14 #9
Klik på mp3 pack og når den er pakket ud klikker du på HQWMP8 derefter skal du ind under indstilinger på din WMP og her kan du skifte mellem mp3 og windows egne filer.
Avatar billede leifowitz Nybegynder
26. april 2002 - 14:23 #10
Atter tak til resten.
FORresten har jeg et åbent spørgsmål, der hænger:"Fjernelse af dialogboksen: skriv adgangskoden til netværket" i kategori styresystemer. Mon ikke det er en let sag for dig?