Avatar billede ratzaiy Nybegynder
24. april 2002 - 16:12 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Netværk mellem 2 pcer med et netkort i hver

Jeg vil gerne oprette en forbindelse mellem mine 2 computere den ene kører med win98 og den anden med win2k. Jeg ved at der er en eller anden form for kontakt imellem dem fordi når jeg tænder windows98 maskinem lyser LAN forbindelsen op i win2k men når jeg prøver at pinge win98 maskinen siger den timeout. Normalt så skulle win98 meget gerne komme med et netværkslogon men windows kommer bare med den normal windowslogon. Hvad skal jeg gøre for at få det op at køre
Avatar billede halifax Nybegynder
24. april 2002 - 16:21 #1
Hvad hulen skulle der være galt i det link jeg gav dig i samme spørgsmål? Der er oven i købet billeder af, hvordan du skal lave dine indstillinger. Følg dem.
http://www.wown.info/j_helmig/w2kwin9x.htm

Ref til dit tidl. spm. http://www.eksperten.dk/spm/201312
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
24. april 2002 - 16:25 #2
jamen det hjalp mig ikke måske kan du forklare lidt nærmere? ;)
Avatar billede halifax Nybegynder
24. april 2002 - 16:33 #3
"kommer med normal Windowslogon" - Har du på 98 maskinen sat Primær netværkslogon til Client for Microsoft network.
Måske skulle du printe nævnte guide ud - i kladdekvalitet, så går det hurtigere. Det hele er faktisk beskrevet der.
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
24. april 2002 - 16:38 #4
ja det har jeg gjort
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
24. april 2002 - 17:02 #5
under egenskaber for microsoft netværk kan man vælge hvilke domæne den skal logge på men jeg hved ikke hvad jeg skal skrive
Avatar billede norrbom Nybegynder
24. april 2002 - 17:27 #6
Du skal ikke bruge domaine men workgroup (arbejdsgruppe) her skal begge pc være i samme arbejdsgruppe.
Avatar billede norrbom Nybegynder
24. april 2002 - 17:32 #7
Bruger du krydset kabel ?? Er der lys i begge netværkskort ??
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
24. april 2002 - 22:24 #8
norrborn>> ja jeg arbejder i workgroup. Jeg bruger et krydset kabel og der er lys i begge netkort
Avatar billede norrbom Nybegynder
25. april 2002 - 09:12 #9
Jeg syntes du skulle kontrollere dit kabel, for når ovenstående er korrkt er det næsten en selvfølge at du kan se eller pinge den anden maslike fra win 2000
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
25. april 2002 - 14:57 #10
Jamen alle tingene er vist sat rigtig op men der er bare et problem og det er nok det at win98 ikke kommer med et netværks logon vindue i stedet for et normalt windows logon
Avatar billede halifax Nybegynder
25. april 2002 - 16:23 #11
Som skrevet længere oppe skal du ikke bruge et domæne og dermed heller ikke netværks logon. Hvad sker der/hvor langt kommer du efter normal opstart af Win98 og dernæst vil tilgå et delt drev eller mappe på 2000? Har du på 2000 comp'en aktiveret Guest account?
Der er yderligere et par vejledninger her (dansk)
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=69
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=winsetup
Avatar billede halifax Nybegynder
25. april 2002 - 16:48 #12
Har du defineeret en "share" på Win2000. Se dette site, som er et link fra det oprindelige, som jeg gav aller øverst. Har du været alle disse igennem? for i så fald kan det ikke fejle, hvis dit hardware elelr er OK.
http://www.wown.info/j_helmig/w2kshare.htm
Avatar billede halifax Nybegynder
25. april 2002 - 16:52 #13
Og denne for User Management i Win2000
http://www.wown.info/j_helmig/w2kuser.htm
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
26. april 2002 - 11:03 #14
YES!! nu kan jeg se win98 maskinen fra win2000 og i et par minutter kunne jeg også se win2000 maskinen fra win98 men den forsvandt. Nu er der så stadigvæk et problem og det er at når jeg prøver at komme ind på win98 maskinen fra win2000 og omvendt kommer den med denne fejl: \\"COMPUTERNAVN" blev ikke fundet
Netværksstien er ikke tilgængelig

Jeg har delt masser af mapper på begge computere
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
26. april 2002 - 11:05 #15
UPS! fejlen ser således ud:

\\
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
26. april 2002 - 11:06 #16
\\"COMPUTERNAVN" er ikke tilgængelig
netværksstien blev ikke fundet
Avatar billede halifax Nybegynder
26. april 2002 - 16:57 #17
Tjahh..  Det er surt! Hvis du ellers korrekt har konfigureret netværket, oprettet Bruger og tildelt Rettigheder.
Hvis du ellers har mod på det vil jeg anbefale, at du afinstallerer alle netværkskomponenter og protokoller osv, genstarter og herefter går igang med at installere forfra...  :(  surt.
Nu har du vel efterhånden fået så meget erfaring - og med hjælp fra guiderne - at det med et nyt forsøg vil lykkes for dig.
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
06. juni 2002 - 23:54 #18
Det lykkedes efter at jeg fik en af mine venner til at komme over og kigge på det men dine guider hjalp mig desværre ikke men du får alligevel 50 p for din tid