Avatar billede 49152 Nybegynder
24. april 2002 - 15:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Noget med DLL, måske

Jeg har et eller program på en computer, som jeg gerne vil kunne køre fra en anden, ved at dele mappen som indeholder filerne.

Programmet er skrevet i Delphi (det er et eller andet fakture program).

Når jeg starer programmet fra den anden maskine, går det fint i starten, men pludselig skriver den

"An error occurred while attempting to initialize The Borland Database Engine (Error $2108)"

VH.
Avatar billede 49152 Nybegynder
24. april 2002 - 15:50 #1
Er der nogen som kan hjælpe her, kan jeg installere den der "The Borland Databse Engine" eller noget?
Avatar billede stoney Nybegynder
24. april 2002 - 15:52 #2
Avatar billede martinlind Nybegynder
24. april 2002 - 15:53 #3
Og så skal du være forberedt på at du kan få problemer med at være flere brugere på en BDE database samtidig

/Martin
Avatar billede benson Nybegynder
25. april 2002 - 07:56 #4
Martin: Det kan han vel programmere sig fra ?
/benson
Avatar billede 49152 Nybegynder
25. april 2002 - 09:25 #5
Det er ikke mig som skriver programmet. Det ser ud somom at data i databasen, ligger i nogen filer som ligger som undermappe i programmet.

Tror i at programmet kan køre fra den anden pc, hvis jeg installerer BDE, og at den så vil arbejde på de rigtige filer. Er BDE noget som er stabilt i forhold til forskellige versioner, og som kan afinstaleres igen.

Tak
Avatar billede benson Nybegynder
25. april 2002 - 09:38 #6
Ja, det kan godt være du kan gøre det på den måde !

Dog kunne det være en god idé at kopiere idapi.cfg -filen fra den pc der kører programmet idag!
Avatar billede lokeutgaard Nybegynder
25. april 2002 - 13:18 #7
Det er ikke nok at installere BDE. Du skal også oprette den brugte database som alias i BDE.

Generelt er det sjældent at høre ordene "god idé" og "BDE" i den samme sætning...
Avatar billede martinlind Nybegynder
25. april 2002 - 13:28 #8
BDE Kører FINT som standalone, men er ikke den bedste løsning når vi snakker flere brugere ( maskiner ).
Avatar billede 49152 Nybegynder
26. april 2002 - 12:44 #9
Tak for hjælpen.