Avatar billede niels4220 Nybegynder
24. april 2002 - 14:57 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

ram

min comp går ned når jeg sætter mere end 512mb ram i. jeg har prøvet at bytte om på de forskellige ram blokkke så jeg kun brugte 2 ram blokke alle ram blokken virker som de skal men når jeg sætter 3 i kan windows xp ikke starte op. øv øv håber at der er nogle der kan hjælpe med mit problem
bundkort soltek 75DRV2
cpu xp 1500
Avatar billede webdesigner Praktikant
24. april 2002 - 14:58 #1
prøva t opdatere bios!!!
Avatar billede niels4220 Nybegynder
24. april 2002 - 14:58 #2
ja
Avatar billede resten Nybegynder
24. april 2002 - 14:59 #3
har du prøvet med ram klodserne i alle sokler det kunne jo være en af dine sokler ikke virked.
Avatar billede webdesigner Praktikant
24. april 2002 - 15:00 #4
Avatar billede niels4220 Nybegynder
24. april 2002 - 15:03 #5
ja det har jeg prøvet. men jeg læste et eller andet sted engang at windows måske har et problem med at håndtere mere end 512 md ram der var også et link til et fix. men jeg kan sgu ikke huske hvor eller det er jo heller ikke sikkert det er det..
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. april 2002 - 15:48 #6
jeg har kun 768Mb ram i min XP, det kører fint!
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. april 2002 - 15:51 #7
en af rammene kan ikke køre med de 2 andre
Avatar billede nisjo Nybegynder
24. april 2002 - 15:53 #8
det er vist et normalt problem at win98 ikke alrid kan håndtere mere end 512 mb ram !! jeg prøver lige at finde et link ! :p
Avatar billede niels4220 Nybegynder
24. april 2002 - 15:55 #9
hvordan kan du tro at jeg køre med win 98 NÅR JEG SKRIVER AT JEG KØRE MED WINDOPWS XP SÅ LÆS DOG SPØRSMÅLET FØRT!
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. april 2002 - 15:59 #10
slå lige din Capslock fra!
Avatar billede nisjo Nybegynder
24. april 2002 - 16:10 #11
slap dog af...så ikke ikke at du havde XP !!
Avatar billede nisjo Nybegynder
24. april 2002 - 16:13 #12
og næste gang du farer sådan op så prøv at stave FØRT rigtigt, det virker knap så sejt når der er stavefejl i din kommentar...
Avatar billede resten Nybegynder
24. april 2002 - 16:16 #13
Ro på nu vi kan alle stave forkert og mig selv iblandt osse og det kommer jo ikke an på om man kan stave eller ikke alfa og omega er problemmet skal løses.
Avatar billede niels4220 Nybegynder
25. april 2002 - 01:30 #14
uskyld at jeg skrev lidt med stort jeg var bare lige i dåligt humør det er sgu ikke så sjovt at købe 256mb ddr ram også ikke at kunne bruge dem:-) det er simplehed noget ~~][]{$£$@££$ nå men jeg håber at der er nogle af jeg der kan hjælpe jeg har lige prøvet at installere igen men det hjalp ikke noget når jeg sæter den sidste ram klods for jeg denne besked  jeg tror nok at den skrev system config var ødelagt når jeg kun har 2 klodser i er der ikke noget problem
Avatar billede niels4220 Nybegynder
25. april 2002 - 03:36 #15
jeg lukker lige mit spørsmål igen jeg har fundet fejlen det var sgu ikke nemt jeg lånte en ram tester fra min tidliger arbejds plads og det viser sig at den ene ram blok har en lille fejl men kun engang imellem så det er da godt svært at finde ud 8 ud af 10 test viser at den er ok mens 2 viser fejl. så er det så er ikke sparet noget på de ram jeg fik den billigt men jeg skal sgu sende dem den halve jordklode rundt for at få dem byttede så jeg tror sgu bare at de ryger i skraldespanden surt:-/
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. april 2002 - 09:53 #16
kunne du ikke ha' delt lidt point ud som en påskønnelse for indsatsen, jeg fik jo faktisk ret da jeg den 24/04-2002 15:51:42 skrev "en af rammene kan ikke køre med de 2 andre"

hvad har du at sige til det?
Avatar billede resten Nybegynder
25. april 2002 - 09:56 #17
Han laver nok et nyt spørgsmål hvor vi alle kan få lidt point :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. april 2002 - 10:10 #18
jamen, jeg synes det er tåbeligt bare at komme med en lang sang fra de varme lande.

iøvrigt kan man ikke "lukke et spørgsmål igen"!