Avatar billede nipplehunter Nybegynder
24. april 2002 - 14:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Min Computer går kold !

Når jeg har kørt et program eller spil og lukker det af så er alt OK, men når jeg så starter noget nyt op så går den ned med en blå skærm hvor der står noget med Memory Dump så teller den til 100
og genstarter !!!

mobo:Chaintech CT-7VJDA
CPU: AMD 1800+
HDD: IBM 40GB
RAM: Hynnix PC2100  256MB
Grafik: 3D Blaster GeForce 2TI
Windows: 2000 Advanced Server
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
24. april 2002 - 14:29 #1
Puhhh, jeg har prøvet det samme. Pisseirriterende. Jeg har ikke lige løsningen til dig. Jeg formaterede min harddisk og lagde windows in på ny, så sagde den det ikke mere.
Avatar billede werd Nybegynder
24. april 2002 - 14:30 #2
det er rammene der er brugt op
Avatar billede werd Nybegynder
24. april 2002 - 14:30 #3
hvordan kan det ske på en computer som din?!?

køb 256mb ram mere!! 256 er for lidt, din com fortjenenr flere!!
Avatar billede nipplehunter Nybegynder
24. april 2002 - 14:31 #4
Merer RAM ????
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
24. april 2002 - 14:32 #5
Jeg er ikke sikker på det er ramene. Jeg havde 700mhz, 256 ram og et geforce kort.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. april 2002 - 15:23 #6
en repair gennemføres på flg. måde;

Boot på din CD, spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt installationen, herefter kommer næste tilbud om repair, denne gang trykker du på tasten R og følger trop indtil du igen kan starte Windows.

Husk ved WinXP at have Cd-nøglen klar!

Denne form for Repair ødelægger ikke noget ved din opsætning eller hvordan skrivebordet ser ud, alt ved det gamle, men forhåbentlig med en velfungerende Windows uden BSOD ;o)
Avatar billede werd Nybegynder
24. april 2002 - 17:46 #7
retaxes >>
så er der lagt op til en multimedieoplevelse af de store (LOL)
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. april 2002 - 19:38 #8
;o)
Avatar billede pacman Nybegynder
25. april 2002 - 02:18 #9
Det kan være mange ting...
1. Overophedning af en enhed... grafikkort, harddisk, cpu.. whatever..
2. Fejl i din ram.. næppe for lidt ram..
3. fejl i et program du kører
4. fejl i din windows installation
5. hardware konflikt
6. you name it... der er så mange ting det kan være..

prøv med en anden ram blok, et andet grafik kort...  hvis du har/kan låne det...

der er ikke så meget andet at gøre
(du kan self. prøve at formatere, men det er vel en nød-løsning)
Avatar billede nipplehunter Nybegynder
25. april 2002 - 09:46 #10
Det er nok for lidt RAM i maskinen?  prøver med windows 2000 pro da jeg ikke har penge til Ram lige nu :-((((

Here are the minimum system requirements for running the Microsoft® Windows® 2000 Advanced Server operating system.

Minimum Requirements
Computer/Processor 133 MHz or higher Pentium-compatible CPU
Memory 256 MB of RAM recommended minimum (128 MB minimum supported; 8 GB maximum)
Hard Disk 2 GB hard disk with a minimum of 1.0 GB free space. (Additional free hard disk space is required if you are installing over a network.)
CPU Support Windows 2000 Advanced Server supports up to eight CPUs on one machine