Avatar billede -2000haj Nybegynder
24. april 2002 - 13:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Commandoer til exchange

Jeg har et problem.

Jeg ville godt lave en bat fil der kunne logge ind på min exchange 2000 server's SMTP og sende en simpel mail.

Noget ligende

telnet server 25
mail from:ups_system@domain.dk to:xxxxxxxx@sms.tdm.dk :subj:Your UPS is down.
quit

Men hvilken streng bruger jeg til at sende en mail til exchange smtp. Jeg ved at kommandoen er "mail" men hvilke parametre skal den have.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
24. april 2002 - 14:01 #1
I resource kittet til Exchange, ligger der en fil der hedder MAPISEND. Den kan gøre det du spørger om. Jeg søger lige efter et link hos MS, så kommer den senere.
Avatar billede -2000haj Nybegynder
24. april 2002 - 14:08 #2
Ville gerne have det link
Avatar billede djeclemen Nybegynder
24. april 2002 - 14:14 #3
telnet server 25
mail from:xxx@xxx.dk
rcpt to:hh@hh.dk
data
fjweiorjwe
.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
24. april 2002 - 14:15 #4
ups glemte lige helo

telnet server 25
helo
mail from:xxx@xxx.dk
rcpt to:hh@hh.dk
data
DIN TEKST
.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
24. april 2002 - 14:32 #5
Har ikke fundet det, men mapisend.exe er filnavnet. Det ligger som sagt i Resource Kit til Exchange 5.5. Tror dog at det også virker til 2000.