Avatar billede dk-pingvinen Nybegynder
24. april 2002 - 12:55 Der er 6 kommentarer

Ord: Integreret

jeg skal bruge en defination på ordet: integreret

og hvad forstår i nå jeg siger: integreret programpakke.

på forhånd tak
daniel
Avatar billede annikadk Nybegynder
24. april 2002 - 13:00 #1
ORDKLASSE: verbum
BØJES: præsens integrerer, præteritum integrerede, participium integreret
DELES: in-te-gre-re
1. = få nogen el. noget til at indgå i en overordnet helhed d de abejder på at integrere edb i firmaets drift
2. = få til at være med i fx fællesskab d undervisning i sprog og samfund er med til at integrere indvandrere i samfundet  ·  den nye elev blev hurtigt integreret i klassen
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. april 2002 - 13:01 #2
integritet:  At udtrykke de samme værdier i sin handlemåde som i sine udtalelser. personen passer sammen med sig selv.

integrere:  at få til at samarbejde på en ordnet og helstøbt måde.

integreret:  lavet så de forskellige dele passer sammen og kan samarbejde.

integrale:  en kurve hvor hvert punkt støder op til det forrige og næste punkt i kurven.

mvh JakobA
Avatar billede dk-pingvinen Nybegynder
24. april 2002 - 13:02 #3
Svar så lige hvad du forstår med en
Integreret programpakke.

Daniel
Avatar billede annikadk Nybegynder
24. april 2002 - 13:07 #4
Fx. ved en ny PC, vil jeg mene at det er X antal CDere hvor fx. windows og visse programmer installeres på en gang, og ikke er selstændige programmer (oftest ikke muligt at installere på andre PCere end lige den type)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. april 2002 - 13:08 #5
jeg vil mene at det er noget som office - hvor programmerne er skrevet til at kunne arbejde sammen.
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. april 2002 - 20:42 #6
fra sider: http://www.freedictionary.org/cgi-bin/Dictionary

Integrate \In"te*grate\, v. t. [imp. & p. p. Integrated; p.
    pr. & vb. n. Integrating.] [L. integratus, p. p. of
    integrare to make whole, renew: cf. F. int['e]grer. See
    Integer, Entire.]
    1. To form into one whole; to make entire; to complete; to
        renew; to restore; to perfect. ``That conquest rounded and
        integrated the glorious empire.'' --De Quincey.

              Two distinct substances, the soul and body, go to
              compound and integrate the man.      --South.

    2. To indicate the whole of; to give the sum or total of; as,
        an integrating anemometer, one that indicates or registers
        the entire action of the wind in a given time.

    3. (Math.) To subject to the operation of integration; to
        find the integral of.

From WordNet (r) 1.6 :

  integrate
      v 1: make into a whole or make part of a whole; "She incorporated
            his suggestions into her proposal" [syn: incorporate]
            [ant: disintegrate]
      2: open (a place) to members of all races and ethnic groups;
          "This school is completely desegregated" [syn: desegregate,
          mix] [ant: segregate]
      3: become one; become integrated; "The students at this school
          integrate immediately, despite their different
          backgrounds"
      4: calculate the integral of; calculate by integration; in
          mathematics [ant: differentiate]