Avatar billede jdr_lundgren Nybegynder
24. april 2002 - 12:32 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Hilfe - Schumpaq

jeg skal have slået et Onboard grafikkort af min Compaq Pro ENS P667, da det ikke længere virker (tror jeg = skærm er sort)! Jeg har et voodoo 3 som kan placeres i en PCI port, men jeg er bange for at pc'en stadig tror at det onboard grafikkort (Matrox G400) er sat som default. Det store problem er jo at jeg intet kan se på skærmen...Hilfe
Avatar billede jakeman Nybegynder
24. april 2002 - 12:34 #1
Har du slået onboard Gfx kortet fra i BIOS?
Avatar billede mutella Nybegynder
24. april 2002 - 12:36 #2
hehe, nok lidt svært at se, eftersom skærmen er sort :)

men umiddelbart burde der ikke kunne ske noget ved at prøve at sætte dit woodoo kort i og se, jeg ville tro at den stadig ville vise et billed.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
24. april 2002 - 12:42 #3
mutelle, det gør jo ikke noget, farven på teksten er jo hvid! ;)
Avatar billede mutella Nybegynder
24. april 2002 - 12:46 #4
nåe ja, det havde jeg sq lige glemte.. ja så er der jo ikke andet for end at kikke efter :)
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
24. april 2002 - 12:59 #5
Dernæst, hvem fanden køber også en SORT skærm?! Man kan få en masse fede grå, så der er ingen grund til at købe en sort! ;)
Avatar billede mutella Nybegynder
24. april 2002 - 13:06 #6
hm, jeg ville nu altså foretrække en liserød...

det giver et lidt sexet look, især hvis man så har en lyserød frø liggende ved siden af.
Avatar billede robotten Praktikant
24. april 2002 - 15:22 #7
Bliver et onboard grafikkort ikke automatisk disabled, når der isættes et andet grafikkort? Men nu er det jo self. ikke en pc vi snakker om...  ;)
Avatar billede jdr_lundgren Nybegynder
25. april 2002 - 12:34 #8
Kan man ikke rode en smule med jumper indstilleringerne (hvis der er nogen!?. Det eneste som jeg umiddelbart kan se på motherboardet er en varmefane over grafik-processoren, men den tør jeg ikke bare såden lige hive af...
Robotten>>>Jeg kan ikke se noget selvom voodoo kortet er sat i pci porten, derfor kan jeg heller ikke komme ind i nogen BIOS efter som jeg ikke kan se noget
Jeg vil gerne give flere points hvis der er en som kan hjælpe mig

//Jens
Avatar billede robotten Praktikant
25. april 2002 - 13:01 #9
Her skulle være en manual til sådan en fætter:

http://wwss1pro.compaq.com/support/reference_library/viewdocument.asp?countrycode=1000&prodid=84|Deskpro+EN+Series&source=12YJ-0502C-WWEN.xml&dt=18

Klik på download - men den er lidt stor, så det tager lidt tid inden den åbnes.
Avatar billede jdr_lundgren Nybegynder
27. april 2002 - 14:53 #10
*undskylder* Der var ikke noget galt med grafikkortet, det var min CPU er ikke var ordenligt til :$
Nu er den op køre igen, så jeg ved ikke helt med points...
Robotten>> Jeg er meget glad for manualen, så jeg ved ikke om du vil have nogen points (bare ik 60 :> )
Til i andre>> Min næste skærm skal være sort, så det passer til min tastatur :)))
Avatar billede robotten Praktikant
29. april 2002 - 11:14 #11
Kan da lige ligge et svar, så kan du da uddele lidt guld, hvis du synes. Du kan gå ind under avanceret og opdele pointene.
Avatar billede robotten Praktikant
29. april 2002 - 11:14 #12
;)
Avatar billede jdr_lundgren Nybegynder
29. april 2002 - 16:30 #13
<ironi> Så skidt da - jeg har så mange! </ironi> :)
Avatar billede robotten Praktikant
30. april 2002 - 08:15 #14
he he..  takker for pointz