Avatar billede kim77 Nybegynder
24. april 2002 - 12:03 Der er 5 kommentarer

Pakker mellem 2 ip adresser

Hvis jeg sender pakker mellem 2 ip adresser på samme netkort, hvorledes kan jeg se hvilke protokoller der bliver brugt?
Avatar billede a1a1 Novice
24. april 2002 - 12:06 #1
hvis du sender pakker mellem 2 ip adresser, så bruger du vel ip protokollen...??
Avatar billede a1a1 Novice
24. april 2002 - 12:06 #2
om det er tcp eller udp kommer vel an på hvordan DU sender det :)
Avatar billede moebius Nybegynder
25. april 2002 - 08:09 #3
Du kan ikke have to IP´er på ET netkort!!!
Avatar billede xyborx Nybegynder
25. april 2002 - 08:10 #4
Hvis du taler om hvilke porte der bliver sendt og modtaget pakker på, så kan du bruge DOS-kommandoen netstat.

Men det indrer mig lidt at du skriver "mellem 2 ip adresser på samme netkort"... på SAMME netkort.. Har du to IP adresser til samme netkort, og sender pakker imellem dem? Hvorfor det....?
Avatar billede xyborx Nybegynder
25. april 2002 - 08:11 #5
Whoops.. En mindre stavefejl
indrer => undrer