Avatar billede zappo_medic Nybegynder
23. april 2002 - 23:25 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

alternativ til frames

jeg/vi har en hjemmeside (biotek portal) med flere undersider der behandler forskellige emner.
Jeg er netop i færd med at udradere alle frames på siden, og er nu kommet til vores debatfunktion.
Den består (som alle debatfunktioner vel gør) af en venstre side som er en liste over indlæg og en højre side som er selve indlægsteksten i det valgte indlæg. Det fungere perfekt med frames idet man så kan scrolle ned af listen til venstre uden af påvirke højresiden.
Vi har samtidig en header med menu etc. (tjek evt. www.biovalley.dk som er den nuværende form med frames)
Hvor opbygger man mest hensigtsmæssigt ovenstående - kan jeg på nogen måde undgå at skulle definere en helt ny frameset med alle rammerne INKLUSIVT den til headeren.
Er det sprøgsmål forståeligt? Ellers vil jeg meget gerne uddybe.

Vh
Zappo
Avatar billede soeborg Nybegynder
23. april 2002 - 23:28 #1
Hvis du bare vil have et alternativ til frames så er det tabeler du skal bruger.. Jeg forstår ikke den sidste del af dit spm, men det kan være at der er andre der gør. :-)
Avatar billede jemt Nybegynder
23. april 2002 - 23:31 #2
Eller layers ?
Har dog ikke synderlig forstand på lortet.. Men jeg ved at FrontPage XP (Badr) har noget det kalder iFrames - det er vist et slags Layer, i det at det er en side oven på en anden side..
Avatar billede zappo_medic Nybegynder
23. april 2002 - 23:31 #3
Ja men jeg vil gerne kunne scrolle den ene side mens den anden står "fast".
I den nye form er jeg hidtil sluppet for framesets.
Er jeg nød til at benytte frames i dette tilfælde og i så fald, er jeg så nød til at inkludere headeren i en frame også¨?
Avatar billede jemt Nybegynder
23. april 2002 - 23:33 #4
Du kan også Scroole i iFrames
Avatar billede soeborg Nybegynder
23. april 2002 - 23:34 #5
jep, sæt scrool til on
Avatar billede jemt Nybegynder
23. april 2002 - 23:35 #6
Well, jeg daffer i seng. nat :))
Avatar billede zappo_medic Nybegynder
23. april 2002 - 23:35 #7
-> jemt og soeborg
Vil det sige at jeg kan beholde min normal side med tabeller og det hele og så bare definere to iframes inde i et felt i tabellen?
Avatar billede backside Nybegynder
23. april 2002 - 23:36 #8
<IFRAME NAME="main" FRAMEBORDER=0 border=0 scrolling=yes WIDTH="500" HEIGHT="100%" SRC="main.htm"></IFRAME>

Simpel IFRAME
Den kan du smide hvor du vil.
Avatar billede backside Nybegynder
23. april 2002 - 23:37 #9
Ja, til dit sidste spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2002 - 23:37 #10
iframes er hverken værre eller bedre end alm. frames. Så hvis du har sat dig for at udrydde frames er iframes den dårlige løsning.
Avatar billede zappo_medic Nybegynder
23. april 2002 - 23:38 #11
-> backside
men der er ikke noget godt alternativ vel?
Avatar billede backside Nybegynder
23. april 2002 - 23:39 #12
Ikke i HTML hvad jeg lige kan komme på.
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. april 2002 - 23:40 #13
netop i en debatfunktion er der gode argumenter for at bruge frames, der kommer masser af loads fordi man hele tiden skfter mellem indlæggene og så kan det mærkes hvis sidehoved og meny osv skal loades med hver gang som de skal i en framefri version.

hvad med at beholde frames der? eller evt lave en 'moderside' med header og menystruktur, og så en iframe som de enkelte indlæg bliver hentet ind i.

mvh JakobA
Avatar billede zappo_medic Nybegynder
23. april 2002 - 23:41 #14
backside hvis du opretter svar får du og jemt points
Avatar billede zappo_medic Nybegynder
23. april 2002 - 23:42 #15
jakoba, ja det lyder som noget af det jeg ville prøve...
Avatar billede backside Nybegynder
23. april 2002 - 23:51 #16
oki. ;)
Avatar billede backside Nybegynder
23. april 2002 - 23:55 #17
Takker, og god fornøjelse. ;)
Avatar billede zappo_medic Nybegynder
23. april 2002 - 23:57 #18
jo tak