Avatar billede danny3112 Nybegynder
23. april 2002 - 19:16 Der er 7 kommentarer

Hvordan konverterer man en .ram fil til en mp3?

jeg ville meget gerne vide hvordan man konverterer man en .ram fil til en .mp3 fil?
Avatar billede nonick Nybegynder
23. april 2002 - 19:18 #1
Tror ikke man kan, da RAM hentes fra en webside. :(
Avatar billede simonhusby Nybegynder
23. april 2002 - 19:19 #2
Creative Recorder kan du bare bruge til Rippe lyden. Der findes også andre lignende programmer.

Hvis du har et Creative Lydkort ligger Creatvie Recorder sikkert allerede på din puter som medfølgende software...
Avatar billede nonick Nybegynder
23. april 2002 - 19:26 #3
Creative recorder spiller MAX sammen med Creative Mixer - Altså.. Hvis ikke man kører XP :(
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. april 2002 - 01:17 #4
Det kan man slet ikke.

En .ram fil er kun en lille textfil, der indeholder stien til en Realserver - Det er der du skal hente filen fra og det får du ganske meget svært ved.

/Nikolaj
Avatar billede woolbox Nybegynder
01. maj 2002 - 03:24 #5
Det kan skam lade sig gøre! :o) ... Enda uden at rippe lyden analogt (hvilket giver en ringere lydkvalitet med elektrisk støj fra lydkort mm.).

Du skal bruge ...
1. WinAmp (så ny som mulig)
2. Tara Audio Video plugin for WinAmp (http://www.winamp.com/plugins/detail.jhtml?componentId=22143)

Efter at have installeret plug-in tilføjer du linket til RAM-filen i din, WinAmp og går ind i Output-indstilling for WA og konfigurerer WaveOut til Enable og smide alle wave-filer et sted du kan finde dem! - Voila, digital RealAUDIO -> Wave konvertering i oprindelig kvalitet! :o)
Avatar billede woolbox Nybegynder
05. maj 2002 - 00:21 #6
Sker der noget i dette spørgsmål? :o)
Avatar billede hallum Nybegynder
12. september 2003 - 14:52 #7
Har prøvet woolbox trick i winamp 3, men her er der ikke noget med output indstillinger??
Og Tara Audio virker ikke med winamp3 ?