Avatar billede brs Nybegynder
29. juni 2000 - 21:40 Der er 2 kommentarer og
5 løsninger

Ingen opstartsbillede!!

Hvordan undgår jeg at se billedet med Windows98 når jeg starter min computer?
Avatar billede john.doe Nybegynder
29. juni 2000 - 21:53 #1
Åben C:\msdos.sys i notepad

bootgui=1 ændres til bootgui=0

OBS msdos.sys er skrivebeskyttet
fjern denne først
Avatar billede teknik Juniormester
29. juni 2000 - 23:03 #2
>>>John Doe....uuuuuuuuuuuuups
Den ændring får PC'en til ikke at starte windows, men slutte opstarten ved dos-prompten  GUI er jo Graphical User Interface, bedre kendt som Windows.

Avatar billede teknik Juniormester
29. juni 2000 - 23:04 #3
>>>brs
Den korrekte kommandolinie er
logo=0
Hvis den ikke er der så bare tilføj den
Den skal rigtigt nok stå i c:\msdos.sys, hvor skrivebeskyttelsen først skal deaktiveres, og så aktiveres igen efter ændringen.
Linien skal være i options afsnittet.
Avatar billede doeleman Nybegynder
30. juni 2000 - 11:28 #4
Hent evt. programmet PowerSettings fra The Silents http://www.silents.dk

Dette giver dig mulighed for at ændre alle indstillinger i windows opsætningen på en let og overskuelig måde.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
30. juni 2000 - 23:45 #5
eller det nemeste af alle.... slet logo.sys for at fjerne dit opstarts billed og Logow.sys for at fjerne nedlukningsbilledet. :)
Avatar billede doh Nybegynder
07. juli 2000 - 12:55 #6
hehe pnielsen... og husk også logos.sys for at slette .. "Slukker din computer.." eller hvad der nu står ;) .. der er jo 3
Avatar billede panter Nybegynder
10. juli 2000 - 18:12 #7
Kig i Søndagsavisen uge 27 (aktuelle)under computer & IT. Her er det godt beskrevet.