Avatar billede evers Nybegynder
29. juni 2000 - 20:02 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Kontrol Panel

Når jeg går ind i Kontrolpanel kommer der en besked frem som siger: Resource DLLs (JCCRSENU and JCCRSGLB)required by the Control Center failed to load.
Jeg har prøvet at installere Windows igen men lige meget hjælper det.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
29. juni 2000 - 20:08 #1
Det skal virke :-)

husk at du SKAL formaterer harddisken inden du reinstallerer Windows. Hvis du 'bare' installerer oven på en anden installation gemmes tidligere 'ting'.

Så FORMAT c: /u /v

og installerer Windows fra bunden.
Avatar billede rm Nybegynder
29. juni 2000 - 20:10 #2
hvad verson af windows, installeret du oveni eller formateret du harddisken først og sidst men ikke mindst hvilken programmer installeret du lige før det begynte?
Avatar billede rm Nybegynder
29. juni 2000 - 20:13 #3
nej format c: /s /q
Avatar billede evers Nybegynder
29. juni 2000 - 21:00 #4
Er det
format c: /s /q eller
format c: /u /v
Avatar billede drean Nybegynder
29. juni 2000 - 21:37 #5
/s = systemfiler
/q = quickformatering
/u = gør at eller andet ved disken som jeg ikke kan huske, men som altid får windows på bedre tanker :)
Avatar billede daiz Nybegynder
29. juni 2000 - 23:20 #6
Drean;

Meget information fra dig :))
/u = underligt :)))
Avatar billede pnielsen Nybegynder
30. juni 2000 - 23:41 #7
Det er lidt skidt at skulle reinstallere.... prøv istedet:

Go to the start button - find - files and folders and click.

Type "*.cpl" without the quotation marks.

Make sure that it is set to search C:, then click the "find now" button.

Now go down the list of found files double clicking on each one to open it.
If it opens without a problem, close it and move on to the next.
You should stumble on one that will give you an error.
This should identify the problem control panel applet.
You will also find your add/remove programs applet using this method.
Avatar billede evers Nybegynder
03. juli 2000 - 08:05 #8
pnielsen
Jeg har lokaliseret hvilken fil der er gal med men hvad skal man så gøre?
Avatar billede xxx222 Nybegynder
04. juli 2000 - 10:32 #9
Prøv at udskifte den ødelagte fil med en kopi. Evt. fra en anden computer..
Avatar billede firefox Nybegynder
05. juli 2000 - 22:47 #10
Det hjælper som regel ikke at udskifte den defekte fil. Windows har det med at gemme oplysninger om de forskellige filer de mest mærkelige steder.

Hvis du vil være 100% sikker på at der ikke er nogen oplysninger om tidligere installerede udgaver af Windows 9x, så gør følgende:

Boot op på en bootdisk (ikke harddisken), sørg for at have fdisk.exe og format.com liggende på denne bootdisk.
Kør fdisk, og slet den primære, aktive partition på drev 1
Opret en ny primær partition på drev 1
Genstart på bootdisk
format c: /u (u=unconditional = sletter ALT uden undtagelse)
Installer Windows 9x igen.

Dette skulle eliminere dit problem.

Skriv hvis ikke det hjælper.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
06. juli 2000 - 09:40 #11
firefox: Det er stadig lidt drastisk bare at give op!! Prøv istedet at rename filen.
Det program som opretter dit ikon skal så reinstalleres, for at du får det igen...
Hvis man havde valgt at reinstallere sin windows, er det faktisk nok at slette nogle enkelte filer i sit windows dir. Jeg plejer dog at fjerne hele "windows", og hele "programmer". Så slipper man også for at skal smide alle sine dokumenter og andet man gerne vil have backup af, ud på en disk/cd :)
Men ok..... alle har jo en backup :)
Avatar billede pnielsen Nybegynder
06. juli 2000 - 09:45 #12
Og så iøvrigt undskyld svartiden.... men jeg har først lige fået en stak mails ind fra eksperten??? 3 dage for sent?? Andre med samme problem?
Avatar billede evers Nybegynder
06. juli 2000 - 11:48 #13
Jeg tror bare at jeg formattere hele lortet, undskyld mit udtryk.
Ærgeligt nok
Avatar billede pnielsen Nybegynder
06. juli 2000 - 16:45 #14
hmmmm. ok.
Selv tak :(