Avatar billede ole_eskimo Nybegynder
23. april 2002 - 16:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ram !?!?!?

kan man vende ram forkert  ??

og hvorfor siger min computer bib lyde og gider intet vise på skærmen når jeg har puttet dem i ? (skal man bruge en smule vold for at få dem i ??????) :)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
23. april 2002 - 16:08 #1
Man burde ikke kunnne putte RAM forkert. Du skal ikke bruge vold, men det skal bare give en klik-lyd når du monterer dem.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2002 - 16:08 #2
Nej man kan ikke vende ram forkert.

Hvis den bipper er det pga rammet et defekt.

Nej du skal ikke bruge vold, bare presse det ned.
Avatar billede makie Nybegynder
23. april 2002 - 16:10 #3
De 2 "takker" i hver side af slotten skal sidde på plads.. du er ikke i tvivl når du først har sat dem rigtigt.  de bliver skubbet på plads når du presser rammene ned.

Bip lydene betyder noget, tæl evt antallet af bip.

M
Avatar billede jakeman Nybegynder
23. april 2002 - 16:12 #4
Nogle RAM-moduler er lidt svære end andre at presse ned nogle gange! Check evt. om du er kommet til at lirke nogle andre ting løs da du satte dine moduler i!

/Jakeman
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. april 2002 - 16:54 #5
det er sikker fordi du ikke har sat ramme helt i bund - prøv igen - men vær forsigtig!
Avatar billede initializing Nybegynder
23. april 2002 - 16:57 #6
For det første; Slap af med de skide tegn ????!!!!!!?????
_
Du kan ikke vende ram forkert fordi så vil de ikke passe i hakket der er lavet i dine ram blokke.
Hvis din computer siger et bib når den starter op er rammene nok ikke sat korrekt i. Tag dem ud og prøv igen og måske prøv på en anden computer. Hvis dette ikke virker er de nok defekte.
Du må da godt bruge vold men det anbefales ikke da rammene kan knække =)
Men nogle gange kan de være lidt hårde at sætte i.

-Martin
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. april 2002 - 17:34 #7
prøv dette lille fif, tag ramblokken i den ene hånd med kontekter og hakkene op ad, tag en lille bitte mikroskopisk smule margarine på din finger og påfør hele kanten fra den ene ende til den anden.
Vend den så og sørg for at hakkene på rammen matcher med holderens forhøjninger, der sidder 2 nær den ene ende af holderen med ca- 4 cm. afstand.

det er tilladt at grine, men det virker hver gang med margarine.
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
23. april 2002 - 17:36 #8
Du kan ikke vende ram forkert medmindre at du bruger vold, for i bunden af dem er der som regel to huller som kun kan vende på en måde nede i soklen..!

- MvH SilverSand.DK
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
23. april 2002 - 17:38 #9
Du skal jo også huske at presse de to "håndtag" i hver ende ned for at du kan få rammene ned i soklen..!
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. april 2002 - 19:05 #10
det er ikke nødvendigt at presse de to håndtag, når først rammen sidder rigtigt smutter de selv på plads.

Håndtagene er faktisk kun til at få vippet rammene op!

Takker for pointene

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. april 2002 - 19:06 #11
og selvfølgelig skal håndtagene være vippet til side inden man sætter dem i ;o)