Avatar billede eazye Nybegynder
23. april 2002 - 15:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Lan-forbindelse?

G'dag Xperter!

Jeg har 2 computere stillet op ved siden af hinanden, jeg vil gerne have lokalt net mellem de 2, så jeg kan spille spil over lan.

De er begge forbundet til en hub, som går videre til et teledanmark bredbånd modem!

De kører begge Windows xp pro (den ene dansk, den anden engelsk)

Jeg har prøvet at oprette et lokalt net, mellem dem, men de kan ikke begge findes når man går ind i lokalt-internet-mappen.!

HVORFOR VIRKER DET IKKE???

på forhånd tak
/EazyE
www.breakdance.jaha.dk
Avatar billede eazye Nybegynder
23. april 2002 - 15:56 #1
det skal også lige siges, at de begge kan gå på nettet, på nuværende tidspunkt!
Avatar billede sjoko Nybegynder
23. april 2002 - 15:58 #2
Kører du en firewall på nogen af dem???
Avatar billede nikolan Nybegynder
23. april 2002 - 15:58 #3
Du kan sagtens spille over lan selvom du ikke kan "se" pc'erne. Prøv at åbne et spil og se om det ikke virker. Du kan bare ikke overføre filer mellem pc'erne.
Avatar billede eazye Nybegynder
23. april 2002 - 16:00 #4
der er ikke firewall på nogle af computerene.! og jeg har prøvet at starte et Lan-game, på cs... og den ene com kan godt finde den andens spil, men kan ikke komme ind "Lan-games are ..... for Local ..."!!!
Avatar billede sjoko Nybegynder
23. april 2002 - 16:10 #5
Kan de pinge hindanden???

start/kør ping xxx.xxx.xxx.xxx hvor x'erne er den modsattes computers IP
Avatar billede eazye Nybegynder
23. april 2002 - 16:23 #6
jeg prøver lige!
Avatar billede eazye Nybegynder
23. april 2002 - 16:42 #7
hvordan kan jeg vide om det virker? jeg har prøvet på den ene.. der kommer et vindue op, den siger nogle få linjer og lukker! ??
Avatar billede sjoko Nybegynder
23. april 2002 - 17:41 #8
Lettere forsinket.

Den skriver noget med packet loss. Den skal helst være 0/4
Avatar billede eazye Nybegynder
23. april 2002 - 17:50 #9
den ene computer kan ik køre den igennem på samme måde som den anden! den siger request timed out!
Avatar billede sjoko Nybegynder
23. april 2002 - 18:10 #10
Har du slået XP's egen firewall til på den ene
Avatar billede eazye Nybegynder
23. april 2002 - 21:53 #11
jeg prøver igen i morgen, men jeg tror faktisk den ene com har firewall (xp)!
Avatar billede eazye Nybegynder
28. april 2002 - 22:09 #12
ligemeget! jeg får en jeg kender til at se på det!