Avatar billede mythos Nybegynder
29. juni 2000 - 18:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan med SONY CRX140E-RP

Hej med jer

Jeg har lige for 2 dage siden købt mig en SONY CRX140E-RP cd-rw, men jeg har ikke kunnet lave noget med den endnu. Jeg kan godt læse fra den, men at få noget på skiverne er umuligt. Først havde jeg begge mine cd-drev på samme port, men kunne ikke lave noget, så fik jeg fra et program at vide at man ikke kunne have disse to drev på samme port, så delte jeg dem ud så det blev til en cd pr. hd. Så har jeg så også prøvet med nye drivere, men jeg kan stadigvæk ikke få det til at køre.
Jeg bruger Win98 og har masser af RAM. windows fandt drevet selv under installation, men det er så det.
Så nu håber jeg der er en her der kan hjælpe mig.

Kim Larsen

Avatar billede naesager Nybegynder
29. juni 2000 - 22:20 #1
Har du et record program?
Avatar billede mythos Nybegynder
29. juni 2000 - 22:33 #2
Jeg har prøvet winoncd som fulgte med, jeg har prøvet Prassi, og jeg har prøvet Nero, alle siger noget med at de ikke kan finde drevet, selv om det er i listen over de drev jeg kan vælge.

Kim Larsen

Avatar billede groggy Nybegynder
06. juli 2000 - 00:33 #3
Jeg kan ik se at det er din comp der sq være noget i vejen med. Det bedste jeg kan anbefale er at bruge det hotline tlf nummer der følger med produktet.
Avatar billede mythos Nybegynder
06. juli 2000 - 00:43 #4
Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre i denne sag, for i og for sig, har jeg ikke fået noget svar på problemet, og aligevel. Er der nogen der bliver meget ked hvis i ikke får nogle point af mig, eller skal jeg dele eller er der en der skal have dem alle ?  :O)

Kim Larsen

Avatar billede driis Nybegynder
13. juli 2000 - 20:13 #5
mythos>> Eftersom du ikke har fået noget brugbart svar; så lav selv et svar og acceptér dit eget svar, så spørgsmålet kan blive lukket.

Har du i øvrigt fået det til at virke? Det kan jo være, at du har fået en defekt brænder? Hvis jeg var dig, ville jeg i øvrigt prøve at give brænderen sin egen port, altså lade være med at sætte andre enheder på den port, brænderen sidder på. (Jeg går ud fra, det er en IDE brænder?)
Avatar billede mythos Nybegynder
13. juli 2000 - 21:33 #6
Jeg har tildels fået den til at virke, og det efter at have prøvet en 5-6 programmer, jeg kan nu brænde fra harddisken, men ikke en cd kopi. Der er nogle der har sagt at det muligvis er mit cd-drev der er noget galt med, men det er knapt 1 år gammelt, så det tvivlr jeg på. Men jeg agter at pille brænderen ud, og få forretningen til at prøve den selv.

Kim
Avatar billede driis Nybegynder
13. juli 2000 - 22:10 #7
God idé - men du kan jo prøve at pille dit almindelige CD - drev ud midlertidigt for at se, om det er det, der skaber problemer. Og prøv også at lade brænderen sidde på en controller for sig. Prøv endvidere brænderen i en anden computer for at se, om den virker der (Så ved du jo, at det ikke er brænderen det er galt med, hvis du kan få den til at virke) Det ville jeg nok prøve først men det afhænger af, hvilken forretning du har købt den i - hvis du er uheldig kan du risikere dette ved indlevering til forretning:

1) At skulle betale kr. 200 (typisk) i  gebyr, hvis der ingen fejl bliver fundet på brænderen.

2) At skulle vente urimeligt lang tid på at få brænderen repareret/ombyttet.

Men hvis det er en god forretning med ordentlig service, sker dette selvfølgelig ikke.
Avatar billede mythos Nybegynder
13. juli 2000 - 23:43 #8
Det med at få forretningen til at se på den er ikke noget problem, det er min gamle svoger der har biksen :O)
Men jeg vil da en af dagene prøve det du siger med at lade den sidde for sig selv og uden cd-rom drev.

Kim
Avatar billede mythos Nybegynder
05. august 2000 - 01:09 #9
Jeg har delt points ud til Driis, fordi han var den der kom med løsningen, tak for det :O)

Kim Larsen