Avatar billede cyberduck Nybegynder
23. april 2002 - 14:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

"Omvendt" remote program søges

Jeg har en arbejdesplads hvor vores netværk sidder bag en meget kraftig konfigureret firewall.
Det jeg søger er muligheden for at "betjene" min maskine hjemmefra, et eller andet á la VNC eller Netop.

Problemet er bare at jeg ikke kan få tilladelse til at connecte udefra og ind på min arbejdsplads. Jeg søger derfor et program der kan startes manuelt på min arbejdsmaskine, etablere en forbindelse til min hjemmepc, hvorigennem jeg så kan f.eks. oprette en VNC forbindelse til arbejdsmaskinen, og betjene den.

Er der nogen der kender sådan et program, eller en ligende løsning.

/Anders
Avatar billede tlaursen Nybegynder
23. april 2002 - 15:01 #1
Jeg ville nok være betænkelig ved at skulle omgå den sikkerhed der ligger i firewall'en. Hvad siger din administrator til det?? ;)
Avatar billede cyberduck Nybegynder
23. april 2002 - 15:18 #2
Det er netop pointen. Hvis jeg får vores aftenfolk til at starte min arbejdsmaskine, og jeg connecter hjemmefra med det samme, så sker der ikke noget. Vores firewall skifter helt automatisk port efter 5 minutter, så er "linien" ikke åben mere. Derved slipper jeg for at køre til firmaet, men kan løse det hjemmefra.
Avatar billede dinkie Nybegynder
23. april 2002 - 15:24 #3
Jeg ville banke mine egne brugere for det her..

Find en port du ved er åben gennem firewallen.. Sæt din WinVNC server derhjemme op til at svare på den port du finder åben og connect så ude fra din arbejdsplads til din hjemmemaskine..

Se ovenstående som generel omgang med porte og ikke som at genere jeres admin, for det er nok ikke klogt du kan splitte mere ad end at gøre gavn..

Jeg ville nok spørge adm om det er ok først.. Nogen steder bringer det fyreseddeler at gøre sådan noget..
Avatar billede dinkie Nybegynder
23. april 2002 - 15:26 #4
Hov udefra og ind.. Det kan du ikke med mindre du har en mappet IP til din arbejdsstation..
Avatar billede cyberduck Nybegynder
23. april 2002 - 17:40 #5
Jeg er helt enig dinkie, jeg tror også at min admin ville banke vores brugere hvis der var nogen der lavede sådan et nummer. Jeg leder bare efter alternativer til dial-in linier, da jeg kun har mobi og ASDL hjemme. For at kunne komme med alternativer til ham.
Avatar billede dinkie Nybegynder
23. april 2002 - 20:27 #6
Jamen er det ikke muligt med VPN? Så får du jo en IP på jeres LAN på arbejde som du kan connecte igennem med en VNC eller lign..

Det burde ikke være et problem, kræver heller ikke det vilde....
Avatar billede cyberduck Nybegynder
29. maj 2002 - 13:43 #7
...