Avatar billede manon Nybegynder
23. april 2002 - 14:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Max. antal brugere på en G6 server

Hvordan sætter jeg en Bulletproof G6 server op, så der højst kan være 2 ud af f.eks 10 brugere på serveren??
Avatar billede trigger_happy Nybegynder
23. april 2002 - 14:14 #1
Du blocker de ip'er der ikke skal ind på serveren!!
Avatar billede manon Nybegynder
23. april 2002 - 14:19 #2
trigger_happy >>
helt ærlig, det er da ikke en løsning!
så kan nr. 3 jo ikke komme ind på serveren, når nr 1 er logget af!
Avatar billede gephion Nybegynder
23. april 2002 - 14:44 #3
Setup->main->General

sæt MAX number of users til 2... Så er der kun 2 brugere der kan logge ind af gangen.
Avatar billede gephion Nybegynder
23. april 2002 - 14:47 #4
Du kan så i Setup user accounts->Miscallaneous-> User bypasses server max user limit - vælge hvis en enkelt bruger skal kunne logge ind selvom det maksimale antal brugere er online. Dette kan også gøres i gruppe administration.
Avatar billede manon Nybegynder
23. april 2002 - 14:59 #5
gephion >>

Hmmm, "MAX number of users til 2..." , ja, men hvad så hvis bruger nr. 1 både oploader og dwloader er jo begge "users" opbrugt og der kan ikke komme flere til.
Avatar billede gephion Nybegynder
23. april 2002 - 16:31 #6
Ehmm.... Du mener med threading?

Well, så kan du selvsagt ikke bruge den servermax der...
Avatar billede gephion Nybegynder
23. april 2002 - 16:35 #7
Så er "løsningen" lidt anderledes...

Du kan sætte servermax til 4 for at give brugere adgang til at uploade og downloade samtidigt. (altså to brugere der begger uller og upper)

Så kan du gøre det at du sætter i Setup user accounts->Miscallaneous->Max no. of connects per IP til 2... Så kan hver bruger altså kune bruge to maximale samtidige conncetions til din IP.

Og så kommer det til at passe :)  Håber du forstår den lidt rodede forklaring=?
Avatar billede manon Nybegynder
23. april 2002 - 16:37 #8
ja, det kunne jeg gøre, tak - selv om det er lidt af en lappeløsning *s*
Avatar billede gephion Nybegynder
23. april 2002 - 16:46 #9
Yepper... Men det kan ikke lade sig gøre på andre måder i G6ftp server, med de ting du gerne vil have de brugere skal kunne :) Ikke når de samtidigt med at de upper også skal kunne downe ..

Måske er der et andet proggy der kan?
Avatar billede manon Nybegynder
23. april 2002 - 19:00 #10
Ja, måske ...