Avatar billede kilobite Nybegynder
23. april 2002 - 14:02 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

pc står og flukturere i ydelse får bl.a musik til at hakke

pc står og flukturere i ydelse får bl.a musik til at hakke hvert 15 sek eller spil til at hakke med ca samme interval er ved at gå til af raseri. Foretningen siger at det er ikke deres prob. er der nogen der har en anelse om hvad der er galt....??  har set en pc med samme prob. før den gør det sq endnu men der gør det ikke noget den står bare på et kontor.. men min skal jo vise film og spille musik og her går det jo ikke..  ææææææææv..... buaaaaahhh...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. april 2002 - 14:03 #1
skriv lidt om din pc - hardware, OS etc
Avatar billede -mundi- Nybegynder
23. april 2002 - 14:05 #2
spil noget musik samtidigt med du har en Task manager åben, sorter programmerne efter CPU sådan at du kan se hvilke programmer det er der "æder" resourcer hvert 15'ende sekund ...

Hvis du altså har en task manager :-)
Avatar billede mcfrede Nybegynder
23. april 2002 - 14:07 #3
Har du opdateret driverne til dit lydkort for nylig?
Ellers var det måske et godt sted at begynde!
Avatar billede kilobite Nybegynder
23. april 2002 - 14:09 #4
OK kører win xp med blitz nyt ASUS A7V333 bundkort og 256 PC2700 ram, Geforce 2 GTS 32 DDR, 3com 905c netkort, atlon XP1800 CPU
Avatar billede kilobite Nybegynder
23. april 2002 - 14:11 #5
har prøvet med båre onboard lydkort og et SBlive der sad i den gl pc.  de gør begge det samme..
Avatar billede kilobite Nybegynder
23. april 2002 - 14:13 #6
media player tager 50 % af resurserne ??????
Avatar billede kilobite Nybegynder
23. april 2002 - 14:13 #7
dvs gjorde....nu holdt den op..????
Avatar billede kilobite Nybegynder
23. april 2002 - 14:15 #8
nu gør den det igen... altså tager 50 % af recurser
Avatar billede kilobite Nybegynder
23. april 2002 - 14:18 #9
OK... den gør det mest når man har wmp aktiv dvs når man kan se den..  det ser ud til at alt bruger alt for mange recurser...
Avatar billede -mundi- Nybegynder
23. april 2002 - 14:23 #10
Det gør den typisk fordi det vindue der er aktivt som standard har tildelt flest CPU resourcer ......

Prøv at opdatere din wmp og se om det hjælper, ellers kunne det lyde som om at der er lang accesstid til dine lyd/video filer ...
Avatar billede -mundi- Nybegynder
23. april 2002 - 14:26 #11
Prøv evt at gå ind i media player options og sætte den til at cache f.eks 30 sekunders musik/video... DEt kræver godt nok noget mere ram men det skulle gerne forhindre at det "hakker"
Avatar billede kilobite Nybegynder
23. april 2002 - 14:31 #12
ja ok det er fint men den gør det jo i games og alting...      hvis jeg griber et vindue og tæsker rundt på skærmen med det i et stykke tid viser det sig at pceren går helt i stå i et spiltsekund og fortsætter derefter...  det er det der laver hakker i musikken..  hvad kan det skyldes mon
Avatar billede kilobite Nybegynder
23. april 2002 - 14:32 #13
for mig ligner det noget hardware halløj..
Avatar billede -mundi- Nybegynder
23. april 2002 - 14:43 #14
Er det kun lyden der hakker i spil osv eller er det også grafikken ?
Avatar billede kilobite Nybegynder
23. april 2002 - 15:02 #15
det er også grafikken
Avatar billede -mundi- Nybegynder
23. april 2002 - 15:14 #16
Hmm det lyder meget som en hardware fejl ... Du har opdateret med nyeste drivere mm til dit mothernoard , harddisk controllere mm  ? Ellers er det jo et læækert sted at starte :-)
Avatar billede kilobite Nybegynder
23. april 2002 - 15:20 #17
ja det er det...:P    nej men det m jeg jo til så...  eeeh suk..  dt er bare noget tøffel for det gir garaneret ikke en skid..
Avatar billede slyhn Nybegynder
23. april 2002 - 15:45 #18
Prøv at afinstallere unødvendige programmer, i vores tilfælde var det noget OUICK TIME fis der lå resistent og suste rundt i kablerne.
Evt. hiv overflødig hardware ud en efter en og se om det bliver bedere.
Men gør det nu systematisk. Lav et skema over de forskellige soft/hardware. Hav så papir og blyant klar.
MVH
Slyhn
Avatar billede slyhn Nybegynder
23. april 2002 - 15:46 #19
Såfremt at du har installeret nyt siden du købte dem, afinstallere det først
Avatar billede mcfrede Nybegynder
23. april 2002 - 15:55 #20
Slå DMA til for dine diske under kontrolpanelet!
Avatar billede kilobite Nybegynder
23. april 2002 - 23:58 #21
JA ok..  jeg har lige fusket en 98 inst..  for det er jo hurtigt og så kan man jo se om den virker...  og det gør den sq..  Så må det jo være driver problemer...
jeg har afinstalleret stort set alt hvad der er i den stakkels pc uden held...  DMA var slået til.. og nu må dene ver. af XP lide døden og gøre plads til en ny forhåbntlig uden fejl...  sorry folk men den ene var lgesågod at give points dette ser ikke ud til at lykkedes uden én reinstall af hele piset men thx alot fordi i gad komme med et par bud på hvad hulen der var galt..
Points går tilbage  hvor de kom fra.. sorry