Avatar billede dizzy Nybegynder
23. april 2002 - 13:54 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Deaktivering af automatisk installation

Jeg har en computer med 98 installeret, og når jeg går ind i enhedshåndteringen er der noget hardware der er installeret 2 gange. Jeg fjerner den ene af dem, og rebooter. så kommer spørgsmålet. Hvordan slår jeg det fra så windows 98 ikke automatisk installerer hardwaren igen når den starter op ? Er der en speciel mappe som driverne ligger i, som der bare skal slettes ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. april 2002 - 13:56 #1
har du prøvet at slette begge to i enhedshåndtering - og så reboote? så ku det jo være den kun installere den ene, når du starter op!
Avatar billede dizzy Nybegynder
23. april 2002 - 13:58 #2
ja har slettet dem begge. men når jeg starter op igen installerer den dem begge igen.
Avatar billede cyberjoker Nybegynder
24. april 2002 - 08:46 #3
Prøv evt. at gå i bios og deaktiver Plug and play...
Hjælper dette ikke skal du via enhedshåndtering i kontrolpanel, gå ind og
dobbeltklikke på den enhed der er i konflikt og vælge EGENSKABER for denne.
Her kan du sætte flueben i "Deaktiver i denne hardwareprofil, eller blot DEAKTIVER" - så skulle problemet være løst
Avatar billede robotten Praktikant
24. april 2002 - 09:25 #4
Hvad er det for hardware? (hvad står der?)
Avatar billede dizzy Nybegynder
24. april 2002 - 16:27 #5
Jeg fandt problemet. Motherboardet var gået i stykker, og det havde en vis indvirkning på styresystemet. Så da jeg skiftede motherboardet ordnede det hele sig. Men tak for hjælpen alligevel :)
Avatar billede robotten Praktikant
25. april 2002 - 08:17 #6
Fint, husk at lukke.
Avatar billede dizzy Nybegynder
25. april 2002 - 08:31 #7
hmmmm.. hvordan lukker man en tråd ?
Avatar billede robotten Praktikant
25. april 2002 - 09:07 #8
Du kan selv ligge et svar, og derefter acceptere dit eget svar. Pointene tilfalder så dig selv igen.
Avatar billede dizzy Nybegynder
25. april 2002 - 11:24 #9
Ok det gør jeg så ... takker