Avatar billede kristian Nybegynder
23. april 2002 - 11:13 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Dårlig brænder?

Jeg kopierede forleden to audio-cd'er på min LiteOn 32123S-brænder. Jeg kopierede hver cd ind på harddisken og brændte så ved 8x hastighed. Harddisk og brænder sidder på hver sin IDE-kanal, computeren er helt ny med gode, hurtige komponenter, og skiverne, jeg brændte på, var Fujis 74 min, som skulle kunne klare 12x (selv om jeg også har læst mig til, at skiverne ikke er af god kvalitet). Brænderen er opdateret med den nyeste firmware.
Det viste sig, at de første 3-4 numre på de brændte skiver enten slet ikke vil spille eller lyder helt forfærdeligt, afhængig af hvilken afspiller, jeg bruger. Og det er så heller ikke helt rigtigt, for det første nummer på hver cd lyder mærkeligt nok udmærket.
Når jeg kigger på skiverne, er der en "ring" på ca. 1 cm. tykkelse inderst på skiverne. Herefter følger en "ring" på ca. 3 cm, og yderst er den ubrændte del af skiven – den er ca 2 cm.
Det  undrer mig lidt, at der er to "brændte" ringe på skiven i stedet for en og tror, det har noget med problemet at gøre.
Er der nogen, der har et godt bud?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. april 2002 - 11:15 #1
prøv nogle andre medier :0)
Avatar billede kristian Nybegynder
23. april 2002 - 11:16 #2
Det har jeg også tænkt mig – men først vil jeg gerne vide, om det overhovedet er skiverne, der er noget galt med.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. april 2002 - 11:17 #3
hvordan har du kopieret dem ind på din HDD? bare overført dem med kopier/sæt ind eller er de lavet om til Mp3 eller som en image fil?
Avatar billede kristian Nybegynder
23. april 2002 - 11:19 #4
Brugte Neros (v. 5.5.7.8) kopierings-wizard. Laver den ikke en image-fil?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. april 2002 - 11:19 #5
det er jo svært at sige om det er skiverne den er galt med - det er så derfor du skal prøve ad... ;)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. april 2002 - 11:19 #6
jo nero laver en image
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. april 2002 - 11:20 #7
med det du beskriver skulle det virke fint - så jeg kan kun se én forklaring: ringe medier - prøv nogle andre!
Avatar billede robotten Praktikant
23. april 2002 - 13:45 #8
Elller kopisikring fra audio cd'ernes side af?
Avatar billede kristian Nybegynder
23. april 2002 - 13:47 #9
Det er det helt sikkert ikke. De er fra længe før, kopisikrede cd'er blev opfundet.
Avatar billede robotten Praktikant
24. april 2002 - 11:46 #10
Prøv som metal hansen forslår, at finde nogle andre skiver at brænde på. Dårlige medier findes da stadigvæk ;)
Avatar billede robotten Praktikant
07. maj 2002 - 14:44 #11
Hjalp det?
Avatar billede robotten Praktikant
12. juni 2002 - 10:22 #12
Avatar billede kristian Nybegynder
12. juni 2002 - 15:27 #13
Tak for hjælpen. Jeg leder stadig efter en løsning.
Avatar billede robotten Praktikant
12. juni 2002 - 15:46 #14
ok, bare svært at hjælpe 100% når feedbacken er så ringe...

Men tak for point anyway.