Avatar billede dammeren Nybegynder
23. april 2002 - 10:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Reservation af f.eks. lokaler i Lotus Notes 4.6.5 på to domains

Vi skal til at benytte den indbygget Reservations-database i Lotus notes. Problemet er vi har to servere med et domain på hver, og at vi skal kunne reservere de samme lokaler.

Jeg ved godt, hvordan jeg kan få det til at virke, hvis jeg opretter en database på hver server med automatisk replikering mellem de to databaser, men jeg frygter at der vil opstå redundans mellem de to databaser, hvis  to brugere reservere et samme lokale på samme tid.

Mit spørgsmål er derfor om det kan lade sig gøre at nøjes med at benytte den ene database på tværs af de to domainer??

Hvis svaret er ja, så vil jeg naturligvis gerne have lidt hjælp til hvordan :o).
Avatar billede roed Nybegynder
23. april 2002 - 11:11 #1
Jooo, det skulle vel være muligt bare at benytte den ene base på en af serverne. Men du skal så sørge for at der kun er en adressebog som indeholder resourceoplsyningerne, for ellers er det at der kan komme dobbelt bookninger.
Så sørg for at begge domæner har begge adressebøger!
Avatar billede dammeren Nybegynder
23. april 2002 - 11:21 #2
Begge domæner har begge adressebøger, men problemet lige nu, er at når jeg vælger i vores kalender-system at reservere et lokale på serveren, hvorpå reservations-database ligger, så er der ingen problemer med at reservere lokalet. Forsøger jeg på det samme på den anden server, kan jeg ikke se lokalerne, som der er oprettet?.

Hvordan får jeg mulighed for det?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
23. april 2002 - 13:15 #3
Det ville være fedt at kunne, men....Desværre, det får du ikke!
Årsagen er, at REssorce db'en forsøger at tjekke "busytime" for en ressource, og det tjek vil altid foregå på DIN home server (i det andet domain). Eftersom Ressourcer ikke er delt mellem domains vil din server i det andet domain ikke have noegn busytime info at returnere, hvorefter tjekket stopper.
Avatar billede dammeren Nybegynder
01. maj 2002 - 09:40 #4
Øv, men tak for svaret...