Avatar billede camper-lene Nybegynder
23. april 2002 - 09:46 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Vores hp

Ja det ville da være najs vi i lige ville give jeres mening om vores hp. Hvis der er en der lige kan give et link til en gratis webhosting som understøtter asp access og ftp adgang, så ville jeg blive maget glad :)
Avatar billede camper-lene Nybegynder
23. april 2002 - 09:47 #1
ups glemte lige at skrive url ;) www.friserpladsdk/aalm
Avatar billede startfirma Nybegynder
23. april 2002 - 09:48 #2
Avatar billede delwin Nybegynder
23. april 2002 - 09:48 #3
og adressen til jeres hp??
Avatar billede elkrog Nybegynder
23. april 2002 - 09:53 #4
Check gratis webhosting på: www.internetplads.dk
Avatar billede osaka_san Nybegynder
23. april 2002 - 09:53 #5
Selve HTML(?) koden lader meget tilbage at ønske.

Der er ingen <html>, der er kun <head> slut tag, der er ingen doctype osv. Hvis det er meningen at siden skal være lavet i HTML og ikke et selvopfunden mark-up sprog så ville et god sted at starte være her:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.friserverplads.dk%2Faalm%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline

Og her:

http://archive.webstandards.org/edu_faq.html

Med venlig hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede backside Nybegynder
23. april 2002 - 09:55 #7
Der mangler en del billeder også.
Design messigt er den da ok.
Avatar billede camper-lene Nybegynder
23. april 2002 - 10:20 #8
Fuck jeg er en skovl først glemmer jeg at skrive url, bagefter skriver jeg ikke engang url rigtig!!! AGGRRHHH doh doh doh
Avatar billede startfirma Nybegynder
23. april 2002 - 10:22 #9
nu du selv siger det ;)
Avatar billede camper-lene Nybegynder
23. april 2002 - 10:24 #10
osaka_san, det er nu 3. gang jeg ser dig skrive det der, det er fuldstændigt ligegyldigt om du skriver <html></html> når det er asp og php
Avatar billede startfirma Nybegynder
23. april 2002 - 10:25 #11
camper-lene = dejay_m ?
Avatar billede osaka_san Nybegynder
23. april 2002 - 10:30 #12
Camper-lene> og som forklaret til deejay_m (hmm egentlig underligt at camper-lene dukker op som bruger et par min efter at deejay_m har behov for lidt backup i sit eget spørgsmål?) i det andet spørgsmål (dvs det kan kun være 2. gang du har set mig skrive netop den tekst):

Nej hvorvidt <html> er påkrævet eller ej har ikke en flyvende rottefis af gøre med om du koder i asp, php eller et hvilket som helst andet serverside sprog. Det har noget at gøre med den kode du sender ud til klienten.

Som forklaret til deejay_m (eller forklarer jeg nu det samme til den samme person en gang til?) så burde du bruge de 5 min det tager at tjekke om jeg ikke har ret, medmindre du mener i din naive selvsikkerhed at der ikke potentielt kunne være noget nyt du kunne lære.

/Oscar Eg Gensmann
Avatar billede camper-lene Nybegynder
23. april 2002 - 10:38 #13
weeeee endeligt en der er ligeså arrogant som mig, men alligvel du mener altså at det gør en forskel om jeg skriver html eller ej fordi jeg vil meget gerne skrive det for at gøre dig glad :P

Desuden for lige at trække i land så spurgte jeg altså overhovedet ikke om hvordan du syns "koden" så ud
Avatar billede backside Nybegynder
23. april 2002 - 10:41 #14
"Ja det ville da være najs vi i lige ville give jeres mening om vores hp" i Feedback kategorien, det gælder vel det hele.
Ellers må du jo specificere lidt mere hvad du vil ha´ vurderet.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
23. april 2002 - 10:49 #15
Camper-lene> arrogant?

Det eneste jeg gør er at fortælle dig at det du siger ikke passer. Dette er understøttet af de links jeg har medsendt. Intet arrogant over det, ganske enkelt videregivelse af oplysninger.

>Desuden for lige at trække i land så spurgte jeg altså overhovedet ikke
>om hvordan du syns "koden" så ud

Eftersom der svjv ikke findes en feedback kategori for visuelt design og en kategori for funktionelt design, må man formode at begge dele hører ind under kategorien design: feedback.

Hvordan din klientkode er opbygget er direkte det der bestemmer hvordan din visuelle fremtræden vil være i forskellige browsere, og derfor en ganske (hvis ikke den vigtigste) faktor i at skabe et website.

/Oscar Eg Gensmann
Avatar billede camper-lene Nybegynder
23. april 2002 - 10:49 #16
øhhh skulle det ikke være lige omvendt tror du???

når du spørger hvad folk syns om din hp hva forventer du så at få igen

Som regel design ik?????

Jeg forventer sq ik at få du mangler <html>........

men ok..
Avatar billede backside Nybegynder
23. april 2002 - 10:52 #17
camper-lene>>  osaka_san har netop forklaret det meget præcist.
Avatar billede camper-lene Nybegynder
23. april 2002 - 11:03 #18
Ja det tror jeg på, men jeg tænkte jo ikke på i sikkert ikke er cs spillere. Det undskylder jeg for...

Lad mig venligst forklare, hvis i ellers har tid til at læse det i jeres selvsikre stund :P

Den er lavet til ie fordi for at spille CS som er et mod til half-life, dette kræver windows for at køre, MEN half-life/cs kan dog også køres på linux dette kræver dog at man benytter sig af WINE (indbygget i redhat 7.2) men det er desværre et mindretal der kan finde ud af at sætte internet/lydkort/gfx kort/WINE op i linux. Derfor er jeg faktisk lidt ligeglad med om folk kan se den i netscape når det er et så lille fåtal.

muligvis ikke fedt vil i nok sige men ski vær med det jeg er lidt ligeglad..

ps. og mac users ved da slet ikke hvad CS er :)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
23. april 2002 - 11:11 #19
Camper-lene>

>når du spørger hvad folk syns om din hp hva forventer du så at få igen

Jeg forventer at få pointeret de punkter der virker godt, men især de punkter der ikke virker. Det er som regel mere givtigt at få kritik fremfor ros.

Som allerede forklaret en gang så er det din klientside kode der ligger til grund for hvordan browseren viser dit site. Ved ikke at følge en af de officielle standarder (heriblandt, HTML, XHTML eller lignende) risikerer du at forskellige browserer opfatter din kode forskelligt. Samtidig ved ikke at angive en DocType gør du det svært for browseren at vide hvilken type kode der befinder sig i det dokument den lige har modtaget. Den kan i stor grad finde ud af det via mime typen, men denne fortæller ikke hvilken version af kodestandarden der bruges.

Jeg går ud fra at du med dine tidligere udtalelser ved meget lidt omkring w3c.org, deres arbejde for åbne standarder på nettet, samt problemet med ikke standard compliant browsere. Måske du skulle prøve at kigge lidt nærmere på dette fænomen før du forsøger at affærdige andres hjælp.

Det kan godt være at browsere som Internet Explorer og lignende fejlkorregerer for dine vidensmæssige begrænsninger inden for klientside kode, men hvorfor ikke lige så godt gøre det ordentligt i stedet for at stole på at nogle enkelte browsere er i stand til at forstå hvad du mener selvom du taler med vat i munden til den?

Det er den type kodning som gør at browserne er blevet størrer og størrer rent kodemæssigt, fordi de forsøger korregere for alle de udviklere der er for dovne til at forsøge at sætte sig ind i hvad det er de laver.

For at vende denne dårlige udvikling, kræver det først og fremmest at folk lærer at følge et sæt standarder/recommendationer. Derefter vil browserproducenterne ikke være tvunget til at bloate deres software med fejlkoregering og i sidste ende vil resultatet være mere kompakte browserprogrammer, med væsentlig hurtigere renderingstid af de enkelte sider.

Samtidig vil det give mulighed for at folk kan vælge den browser de finder sig bedst tilpads med af den ene eller anden årsag, fordi med fælles standarder vil browserne være i stand til at vise det samme site ens, om man så bruger ie, ns, k-meleon, eller hvad de nu komemr til at hedde i fremtiden.

/Oscar Eg Gensmann
Avatar billede osaka_san Nybegynder
23. april 2002 - 11:19 #20
Camper-lene> Så synes jeg da at du burde skrive følgende på dit site så brugerne er klar over det:

"Dette website er udviklet udelukkende til at virke i Internet Explorer ver. 5.0, 5.5 og 6.0. Årsagen er at jeg ikke ønsker at understøtte en standard som gør det muligt for andre at se det jeg laver.

Samtidig er jeg af den overbevisning at den eneste browser man kan bruge på et windows styresystem er Internet Explorer.

Jeg har ligeledes undladet at udvikle dette site således at det er minimalt fremtidssikret, da jeg mener at med enhver ny browsergeneration bør man lave et nyt website!

På trods af CS udbredelse regner jeg ikke med at dette bliver portet til andre styresystemer og eftersom de fleste linux bruger er fjolser der ikke kan sætte deres lydkort og WINE op på linux gider jeg ikke bruge et minimum af kræfter på at gøre siden tilgængelig for dem."

/Oscar Eg Gensmann
Avatar billede elkrog Nybegynder
23. april 2002 - 11:24 #21
He He :))
Avatar billede backside Nybegynder
23. april 2002 - 11:25 #22
*LOL*
Oscar, du kan sku formulere det så man forstår det.
Avatar billede camper-lene Nybegynder
23. april 2002 - 11:25 #23
det virker ikke somom du læste det jeg lige skrev. Hvis jeg skulle lave en rigtig stor side så ville jeg selvfølgelig også lave den så den kunne ses optimalt i netscape opera ovs.... men ikke når 99,9 af de besøgende kører ie.

Men jeg kan godt se at de arbejder på noget godt, det er lidt irreterende når jeg sidder ved min cs server som kører linux og ikke kan se en side ordentligt.

Hehe en smule dobbeltmoralsk..
Avatar billede startfirma Nybegynder
23. april 2002 - 11:27 #24
kun en smule - lyt til oscar min gode mand :)
Avatar billede camper-lene Nybegynder
23. april 2002 - 11:30 #25
ok oscar gå ind på www.friserverplads.dk/aalm og tjek nu så

:P
Avatar billede backside Nybegynder
23. april 2002 - 11:36 #26
Der mangler stadig billeder.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
23. april 2002 - 11:38 #27
campler-lene>

Den der 99,9 statistik er det en du kan fordi du kender alle der overhovedet besøger sitet, er det noget du gætter dig til, eller er det noget du har målt?

Jeg er principielt ligeglad om du så laver kode der får browseren til at springe i luften, du bad om feedback, og du har fået den.

Summa sumarum er min holdning at den side du har bedt om at få vurderet indeholder slam klient kode af den værste slags.

Om du så kan lide denne vurdering eller ej bekymrer mig egentlig ikke så meget. Jeg kender mit bagland ved hvad jeg har at støtte mine udtalelser op ad, hvis du ikke mener at det er værd at høre på så er den eneste der får problemer i sidste ende formodentlig dig selv.

Ligesom med mange andre ting her i tilværelsen, kan du så vælge at tage imod et godt råd og tjekke op på det eller ignorere det og så tage de følger det måtte adstedkomme.

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede camper-lene Nybegynder
23. april 2002 - 11:39 #28
>>På trods af CS udbredelse regner jeg ikke med at dette bliver portet til andre styresystemer og eftersom de fleste linux bruger er fjolser der ikke kan sætte deres lydkort og WINE op på linux gider jeg ikke bruge et minimum af kræfter på at gøre siden tilgængelig for dem."

Jeg kan lige fortælle dig at der er faktisk planer om at det skal komme til linux men det er først når cs kommer som et spil og ikke som et mod, dette skulle gerne ske i version når de når op på version 2.0 vi er nu ved 1.3 (1.4 på trapperne) og der kommer ca en ny version hver 3 måned så kan du selv regne det ud. til den tid der eksisterer vores klan nok ikke mere!

jeg siger ikke at dem der bruger linux er dumme men dem der har valgt at køre linux er nok ikke gamere derfor gider de nok ikke bruge tid på det. Jeg kender faktisk kun èn udover mig der kører cs i linux. mange vælge at køre linux som server og , windows til spil....
Avatar billede camper-lene Nybegynder
23. april 2002 - 11:41 #29
>>Der mangler stadig billeder.

LOL fandme i orden jeg smider nogle op når jeg kommer hjem
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2002 - 20:42 #30
Anmeldelse lukket - ingen dobbeltbruger.

john_stigers - coadmin
Avatar billede backside Nybegynder
23. april 2002 - 20:46 #31
camper-lene>> Ja, gør du det. Men ikke flere med røde krydser, dem er der så mange af nu.