Avatar billede viola+ Nybegynder
22. april 2002 - 21:40 Der er 4 kommentarer

premiere grab i andre opløsninger ?

hvordan kan jeg capture dv-materiale i mindre opløsning end 720*576 i adobe premiere ( HD besparelse ). er det en codec ting ? jeg har almindelig firewire kort til alimindelig pc..

Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
22. april 2002 - 21:41 #1
det skulle du gerne kunne gøre i Setttings
har ikke lige programmet installeret men mener bestemt det er den vej man gør :)
prøv dig frem...
Avatar billede viola+ Nybegynder
22. april 2002 - 22:13 #2
jeg har bakset med settings i 2 uger - stamina depleted..
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
23. april 2002 - 11:36 #3
har du kikket i dokumentation til dit firewire kort?
hvis ikke der følger noget software med til at bestemme indstillingerne for DV-Capture, kan det jo godt være svært at capture i andre formater end Premiere lige anser for det eneste mulige...
Avatar billede viola+ Nybegynder
23. april 2002 - 12:28 #4
jeg har kigget i manualer, hentet codecs og dx 8, prøvet alle links i google og trykket på alle knapper i premiere i alle tænkelige rækkefølger

-firewirekortet er et almindeligt ie1394 ( windows standard drivere ) kort og premiere kommer med den almindelige DV avi capture codec( der kun vil grabe i 720*576 )

...men i capture rullemenuen står der anført quicktime og standard avi capture som muligheder, men de kan ikke få fat i kameraet.