Avatar billede k.jensen Nybegynder
29. juni 2000 - 12:00 Der er 3 kommentarer

Dobbeltsidekopiering

Ved dobbeltsidekopiering skal der være et lige antal tider pr. afsnit, for at det næste afsnit altid starter på højre side i bogen.
Findes der en funktion der gør at der vil blive indsat en ekstra tom side, hvis dokumentet kun har 7 sider.
Jeg bruger toptekster og kan derfor ikke bare indsætte en tom side, og det ville være en god hjælp for andre der ikke er så befarne i Word.
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. juli 2000 - 02:59 #1
Funktionen findes ikke.... Det er en irriterende fejl i Word ;(
Avatar billede henrikudsen Nybegynder
05. juli 2000 - 10:59 #2
Hvad skulle der være galt i selv at skrive den kodestump i VBA-Delen der chekker på om sidste side er et ulige tal, hvis ja, så smide en ny tom side på ... ???
Avatar billede michaelprehn Nybegynder
02. august 2000 - 17:31 #3
Løsningen er at afslutte hvert afsnit med et \'sektionsskift\' (ligner et sideskift og indsættes fra Indsæt...sdiesktift mm)

Under \'Filer ... sideopsætning... Layout) Indstilles \'sektiosstarrt\' til \'Lige side\'

denne indstilling anvedes så på \'Hele dokumentet\'

Så indsætter Word en tom side før den nye sektion, hvis der er behov for det