Avatar billede cryptoboy Nybegynder
22. april 2002 - 16:37 Der er 5 kommentarer

Forskellige links på duplicate Movieclips ? (cylinderSEM)

Kan det lade sig gøre at lave forskellige links på Duplicate Movieclips - Og i så fald ... hur ?

- Sidder med cylinderSEM scriptet fra www.levitated.net

http://www.levitated.net/daily/cylinderSEM.html

og river mig i håret over hvorfor jeg ikke kan tilknytte gotoAndPlay kommandoer der virker på billederne - GETURL virker fint - Det link jeg skal lave skal gå til Scene 2 fra Movieclip RotoCaption ?

Har nogen af jer fundet de vises sten ? Der er 200 af de gryn-farvede på højkant !

MVH CryptoBoy

Avatar billede lingoman Nybegynder
22. april 2002 - 19:41 #1
Det er sikkert fordi du bruger et scene navn i din gotoAndPlay() kommando.
Det man bruger når 2 forskellige tidslinier skal snakke med hinanden er framelabels.
Man laver et framelabel ved at klikke på den frame som man gerne vil hoppe til.
Åben frame panelet og indtast et navn f. eks "s2_start".
Herefter kan du så bruge kommandoen med følgende syntaks

_root.RotoCaption.gotoAndPlay("s2_start");

Bemærk at man ikke angiver noget frame nummer.

mvh geo
Avatar billede cryptoboy Nybegynder
23. april 2002 - 16:15 #2
Hej lingoman,

Ja, det med scenenavnet var rigtigt, - Men jeg kan ikke få billedsymbolerne (rotographic) til at gå forskellige steder hen (læs : forskellige scener - duplicates igen) - Nå, www.levitated.net er nede - Æv !

http://www.sedjanka.dk/cylinderSEM.fla - her kan du selv se :

MVH Thøger
Avatar billede lingoman Nybegynder
23. april 2002 - 17:22 #3
Kan du zippe din fla og sende den til mig ?
geo@lingoman.dk
Avatar billede barklund Nybegynder
23. april 2002 - 22:00 #4
Har lige kigget på din fil... Det, der går galt, er, at dine "knapper" inden i rotographic er movieclips... Hvis du i instance-panellet laver dem om til buttons og tilføjer en kode som:

on(release) {
    _root.gotoAndPlay("next");
}

Så virker det fint!

Men du ødelægger jo ellers den fine effekt med at kunne gøre knapperne større og mindre...(?)

/Barklund
Avatar billede cryptoboy Nybegynder
03. maj 2002 - 01:52 #5
Tak for hjælpen - Lingoman var først på banen med frame labels som reddede min og andres røv -

Så gør klar til the big payback !!!

/TJ