Avatar billede nikolajb Nybegynder
22. april 2002 - 16:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Blokere/lukke for port på SOHO 77

Jeg vil gerne have lukket for trafiken på en specifik port på vores SOHO 77 router. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede camper-lene Nybegynder
23. april 2002 - 09:56 #1
Avatar billede thezub Nybegynder
07. november 2002 - 11:46 #2
det gør du med en access-liste, men først skal du finde ud af hvilken port det er og hvilke pakker det er om, det er tcp eller udp pakker.

sådan her:

log ind på routeren med enten telnet eller via console
skriv:
enable
<passwd>
conf t
access-list 140 deny PROT any any eq PORT
access-list 140 permit ip any any
int e0
ip access-group 140 in
ip access-group 140 out
exit
write

Nu har du lavet en access liste,
istedet for PROT skal du skrive enten tcp eller udp altefter hvilken protokol der er tale om. Istedet for PORT skal du skrive hvilket port nummer der er tale om.

Mvh Jacob
Avatar billede nikolajb Nybegynder
07. november 2002 - 12:01 #3
Jeps, det er helt korrekt, thezub. Jeg fandt svaret andetsteds for længe siden. Tak :)