Avatar billede denboj Nybegynder
29. juni 2000 - 01:29 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Generel Novell hjælp

Hejsa, mine forældre har lige lavet en mystisk investering i en kæmpe server der skal styre to computere - Serveren bliver styret af Novell 4.x (tror jeg nok) Det virker virker som om serveren er sat op af en der er blind på det ene øje og døv på det andet - Jeg aner intet om servere og intet om Novell så jeg håber at der er en der kan henvise mig til en eller anden side der hedder et eller andet i retning af lær Novell fra bunden - når du skal sætte server op -

Nogle generelle betragtninger om Novell er heller ikke i vejen (har de som jeg tror købt katten i sækken)

Hmm. er denne kategori helt død ????
Avatar billede snowball Novice
29. juni 2000 - 10:39 #1
Lige en tanke: Hvordan kan man være døv på et øje ??? ;)

Og ja, denne kategori er tem'lig død (li'som Novell !) ;)

Snowball
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
29. juni 2000 - 13:05 #2
Novell til at styre TO computere.. det er lidt spild af kræfter. Fjern Novell og installerer NT-4. Det er nemt og hurtigt. Novell kompetance koster PENGE. Men prøv da på Biblioteket, de har garanteret noget.
Avatar billede denboj Nybegynder
29. juni 2000 - 15:48 #3
x4all_dk// Det er jo det der er noget pis - at det er så hundesvært at gå til - Det eneste jeg sådan set har brug for i første omgang er lidt information (bog) hvor jeg kan lære at rydde op i systemet - og instalere programmer på serveren så de kan bruges af begge computer - (Jeg afskyr smarte computervirksomheder der svindler små erhvervsdrivende og i den grad underminerer hele branchens troværdighed)
Avatar billede 2216 Nybegynder
01. juli 2000 - 04:39 #4
Novell er nok den mest stablie server der findes
et lille hint
der er en fil der hedder nwadmin den skal du køre enten på serveren eller som
jeg for det meste fra en arbejdsstation
det er let
Novell har for øvrigt en oppetid på 10 -20 gange Nt og den skal ikke genstartes
Jørgen
Avatar billede denboj Nybegynder
02. juli 2000 - 12:59 #5
hmm. det var ikke mange svar. Men nu får jeg da min nysgerrighed stillet om man kommer på hitlisten med det samme eller om der går noget tid :-) 2216og x4all_dk skulle jo gerne stå på hitlisten nu
Avatar billede denboj Nybegynder
02. juli 2000 - 13:00 #6
og det gjorde de sørme
Avatar billede twister10 Nybegynder
19. juli 2000 - 22:35 #7
Du kan købe eller låne Novell's Netware 4.1 : Netværksadministratorens håndbog, den er ENORMT god at starte op på, da lærer du alt fra at oprette brugere, dele printere, filer, o.s.v.

ISBN nummeret er : 87-571-1934-1
Avatar billede denboj Nybegynder
20. juli 2000 - 02:16 #8
Suverent. Den er noteret - tak skal du have
Avatar billede mikkk Nybegynder
17. august 2000 - 22:55 #9
Jeg kan helt klart anbefale Novells hjemmeside, der er en virkelig god Knowledge base samt Cool solutions
Prøv på www.support.novell.com
God fornøjelse
Avatar billede denboj Nybegynder
18. august 2000 - 03:59 #10
Den er også noteret - takker :-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. december 2000 - 11:17 #11
Et par andre gode hints:

www.tung.nu - Trevor Davies egen hjemmeside. Han er efter min mening en af de hårdeste Novell guder på jorden ;-) - Siden er desværre ikke opdateret længe, men det skulle gerne snart ske igen (meld dig for øvrigt til hans nyhedsbrev!)

www.Novellfans.com - deres \"BBS\" er faktisk ret godt, når man har spørgsmål der kræver svar :-)

www.netwarefiles.com - Absolut den bedste resource til Netware software - Både kommercielt og freeware :-)

Husk for øvrigt at alle Novell Manualer findes på www.novell.com/documentation

Måske er det et par dage siden denne streng er afsluttet. Men jeg har været fraværende fra boarded længe, og måtte lige gi\' mit besyv med :-)

Mikael
Avatar billede hhadid Nybegynder
14. februar 2001 - 10:25 #12
Hej Mikael

Jeg synes at det her er kanon, men jeg er læser IT-supporter, vi er lige starte på Novell, og en 1½ uge skal vi til eksammen. Om der er ik noget hurtige intro til Novell + opvisning om hvordan den funge \"med billede\", så vil det være dejligt...Elleres forsæt en god fremtiden med det kanon god hjemmeside.
Held og lykke fremover..

hhadid
Avatar billede drdam Nybegynder
17. maj 2002 - 12:17 #13
Novell er ganske rigtigt 10-20 gange mere stabilt end f.eks. NT.
Novell er på mange områder også MEGET længere fremme end MS i Directory Services (NDS vs. AD), Partitionering, Pure-IP o.s.v.

KDAM