Avatar billede life Nybegynder
22. april 2002 - 14:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

XP & Sygate Firewall

Jeg har installeret Sygate firewall og det fungerer tilsyneladende upåklagligt, MEN denne forespørgsel popper frem når jeg går på nettet:
NT- kerne og -system is trying to broadcast to [224.0.0.22]. Do you want to allow this program to access the network?
... og så får jeg valget mellem Yes og No
Nogen der ved hvad det går ud på? Skal det være sådan eller er det noget djævelskab der er faret i maskinen?
Avatar billede makie Nybegynder
22. april 2002 - 14:08 #1
Er det ikke fordi du har indstillet firewallen til at spørge om lov til at sende og modtage fra nettet? .. i så fald vil den gøre det hele tiden.

M
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
22. april 2002 - 14:08 #2
Jeg tror det skal være på den måde, er der ikke et "check-felt" som du kan sætte et flueben i? (sådan at den ikke spørger igen, det kan man i hvert fald i Norton Personal FireWall, der kommer samme besked når Windows subsystem forsøger at access'e nettet)
Avatar billede life Nybegynder
22. april 2002 - 14:38 #3
Undskyld jeg udtrykte mig lidt uklart. Mit problem er : Skal jeg sige Ja eller Nej? Hvorfor vil min NT kerne og System kommunikere med [224.0.0.22]. Skal det være sådan eller er jeg belemret med en trojaner eller hvad ved jeg?
Avatar billede klatten Nybegynder
22. april 2002 - 15:13 #4
Svært at sige hvad det er. Jeg slog nummeret op på www.ripe.net og det ser ud til at nummeret hører hjemme i Holland.
Har du et chatprogram kørende som f.eks. icq eller et filesharing program som kazaa? Hvis intet af den slags kører, ville jeg nok mistænke det for at være en trojan.
Start med at svare nej og find så et program, der kan scanne for kendte trojans på f.eks. www.download.com
Avatar billede klatten Nybegynder
23. april 2002 - 08:52 #5
Takker:)
Håber du kommer problemet til livs