Avatar billede lsskaarup Nybegynder
29. juni 2000 - 01:03 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Reset hardisk (igen igen)

Her er jeg så igen, undskyld fejlen. Altså fdisk/MBR virker ikke, andre forslag. Hvis I hænger ved kan det godt være at der falder nogle ekstra point af. Hvilke programmer og hvor præcist kan jeg finde dem?.
Avatar billede kenan Nybegynder
29. juni 2000 - 01:48 #1
Partition Magic 5.0 Kan bruges her kan du finde det http://home.pchome.com.tw/computer/fwap5501/powerquestpartitionmagicpro5.html

mvh
k
Avatar billede rm Nybegynder
29. juni 2000 - 19:38 #2
udfra hvad du skriver i den anden post som er det linux's swapdisk du har problemer med. Det er et alminlit problem at når sletter linux glemmer man at slette swapdisken's partition.
Det kan ordnes ved hjælp af linux's fdisk (kan køres fra Red Het 5/6 install)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
30. juni 2000 - 13:10 #3
Da jeg installerede Linux brugte jeg DiskDruide til at lave partitionerne med, men programet viser ikke flere partition når jeg kører det. Jeg vil nu prøve at hente Partion Magic og se hvad det kan, vender siden hen tilbage.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
09. juli 2000 - 11:17 #4
Jeg har nu prøvet at bruge Partition Magic uden held, andre forslag ?
Avatar billede damir Nybegynder
09. juli 2000 - 23:23 #5
Prøv at ganstarte computeren i Ms dos tilstand, du skal have Partition Magic cden i cd-rom drevet.
I Ms Dos Skriv
      `|
        V
D:  (Tryk Retur)
D:\Cd Utility  (Tryk Retur)
D:\Utility\cd dos  (Tryk Retur)
D:\Utility\dos\fdisk (Tryk Retur)

mvh
AlBundy

Avatar billede rm Nybegynder
10. juli 2000 - 13:15 #6
se mit svar fra før
Avatar billede hank Nybegynder
16. juli 2000 - 19:47 #7
Programmet du skal bruge hedder "Parted", det er et lille dos program (116 k). Den fjerner alle slags partitioner, om de er skjulte eller lavet af linux.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
25. juli 2000 - 01:20 #8
Jeg har ikke det omtalte program.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
07. august 2000 - 23:58 #9
Hallo her I helt opgivet at hjælpe mig, hvis det er tilfældet må I da gerne lige sige det til mig.
Avatar billede kurtj Nybegynder
08. august 2000 - 00:27 #10
hvad er Problemet ?
Avatar billede kurtj Nybegynder
08. august 2000 - 00:32 #11
Hvis du har probs med Lilo prøv at køre fdisk /mbr
husk mellemrummet.Til at slette partitioner kan du også bruge delpart.exe fra Microsoft.Kan slette alle partitionstyper.(Bruges med omtanke) :-)
Avatar billede kurtj Nybegynder
08. august 2000 - 00:42 #12
For øvrigt tror jeg der går lige længe nok imellem at du kommenterer svarene.Derfor får du et stort mandefald.
Avatar billede hank Nybegynder
08. august 2000 - 11:33 #13
Jeg kan maile \"Parted\" til dig, hvad er din mail
adresse.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
10. august 2000 - 13:22 #14
Undskyld hvis I syndes at jeg at for lang tid om at svare, men det har trods at været sommerferie og jeg har derfor ikke været hjemme i lang tid. Min mail er lsskaarup@mobilixnet.dk.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
10. august 2000 - 13:25 #15
kurtj har det omtalte program, da det ikke ligger på vi windows cd.
Avatar billede kurtj Nybegynder
10. august 2000 - 18:17 #16
Hvis der mangler et \"du\" deroppe.Neeeej,for jeg er kommet til at slette det.Havde programmet på en diskette som jeg formaterede.Men kan lige finde et link.
Avatar billede kurtj Nybegynder
10. august 2000 - 19:19 #17
Har lige mailet filen til dig. :-)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
10. august 2000 - 23:32 #18
Tak for det kurtj og undskyld mit fremragende dansk, også til dig hank for dit program. Jeg vil nu kigge på dem og vender så frygteligt tilbage om et par dage.
Avatar billede kurtj Nybegynder
11. august 2000 - 00:27 #19
Du kender godt fremgangsmåden ?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
12. august 2000 - 01:30 #20
Næ, men det kan jeg vel gætte mig til når jeg kører programmerne.
Avatar billede kurtj Nybegynder
12. august 2000 - 01:31 #21
yep
Avatar billede kurtj Nybegynder
15. august 2000 - 01:46 #22
Eeh,Har du ikke snart prøvet det? Det tager da kun 2 minutter.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
23. august 2000 - 00:26 #23
Undskyld den LANGE ventetid, men jeg har kostet rundt mellem mit arbejde og min skole og har derfor ikke lige kunnet finde overskudet til at kigge på det. Det er nu gjort, desværre unden held. Delpart viser kun 1 partition, og det samme gøre Parted, dog med den undtagelse at det siger at jeg har 3 partitioner på mit andet drev ???????????
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
07. november 2000 - 14:28 #24
Hallo er I der endnu !!!!??????
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
12. januar 2001 - 00:46 #25
Så bliver jeg desvære nødt til at afvise alle jeres svar.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
22. juli 2001 - 00:02 #26
Og give mig selv pointene