Avatar billede Dribble Nybegynder
22. april 2002 - 13:59 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

2 PC er

Hej

jeg vil gerne lige vide hvordan jeg sætter 2 PC´er op i et lokalt netværk.

er det bare at smide et kabel fra PC1´s ethernetkort over til den aden (begge køre på win2000)eller hvad skal jeg gøre ????
Avatar billede -no-skills- Nybegynder
22. april 2002 - 14:01 #1
Skal du have koblet til dem begge ?
Avatar billede makie Nybegynder
22. april 2002 - 14:02 #2
Ja, kør dem sammen via 2 netkort

M
Avatar billede klatten Nybegynder
22. april 2002 - 14:04 #3
Ja, du kan bare forbinde de 2 netkort med et kabel. Men en direkte forbindelse kræver, at det er et såkaldt "krydset" kabel.
Ellers kan du købe en hub eller en switch, hvis du skal have tilsluttet flere pc'ere.
Ud over at forbinde pc'erne fysisk, skal du også lave nogle ændringer i kontrolpanelet (netværksforbindelser).
Kig på www.wown.com for at få detaljerede oplysninger
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
22. april 2002 - 14:05 #4
Men husk at det ikke skal være et normalt kabel, sig til manden som du vil købe kabelet af, at du skal forbinde dem direkte, ellers virker det ikke, hvis du får et normalt kabel.
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
22. april 2002 - 14:06 #5
damn
Avatar billede Dribble Nybegynder
22. april 2002 - 14:08 #6
jeg har det krydset kabel, jeg ville bare høre om det var nogen specielle indstillinger jeg skulle rode ved.

det er bare fordi jeg skal spille lidt CS med en ven.
Avatar billede nonick Nybegynder
22. april 2002 - 14:13 #7
Du skal bare oprette er nyt netværk(hjemmenetværk)

Husk også at installere en IPX protokol
Avatar billede moebius Nybegynder
22. april 2002 - 14:39 #8
Du skal ikke installerer IPX protokollen!!!

Bare en TCP/IP er nok.

Du skal bare huske at de skal ligge inde for samme ip range og have samme subnet maske!