Avatar billede nekrolai Nybegynder
21. juni 1999 - 14:21 Der er 19 kommentarer

gæstebogs-programmering

er der nogen der kan fortælle mig hvorledes man laver en gæstebog på en hjemmeside.... programmerer den altså....... jeg er ikke interesseret i en gratis færdig-lavet gæstebog....... så vær venlig at svare her og gerne meget hurtigt.... men husk nu at jeg ikke er interesseret i de færdiglavede gæstebøger... jeg vil lave den selv... jeg går ud fra at der er nogle formularer og andet involveret, eller også skal den programmeres i asp..... jeg vil helst have den i html, men hvis det ikke kan lade sig gøre så asp.....
Avatar billede sirius Nybegynder
21. juni 1999 - 14:26 #1
Hmm du skal lave den i ASP.
Du kan prøve at kigge på disse to sider:
http://www.activerserverpages.dk
eller
http://www.netcoders.dk
der står en masse srtikler om hvordan man kommer igang med ASP..
Avatar billede sirius Nybegynder
21. juni 1999 - 14:27 #3
hmm
den første skulle være
http://www.activeserverpages.dk
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 1999 - 14:27 #4
sirius>> 26 sekunder før mig...
Avatar billede sirius Nybegynder
21. juni 1999 - 14:28 #5
hvad hvordan det ????
ADmin en stor bug.....
Avatar billede sirius Nybegynder
21. juni 1999 - 14:28 #6
HEHE
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 1999 - 14:29 #7
mit svar er bedre end dit svar - æ-bæ!

he he he...

det skal vist fixes...
Avatar billede sirius Nybegynder
21. juni 1999 - 14:30 #8
Det er da ret fedt så får vi begge point hvis han acceptere spørgsmålet...
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 1999 - 14:30 #9
sirius>> nekrolai(...) ville ikke have en færdiglavet bog...
Avatar billede nekrolai Nybegynder
22. juni 1999 - 15:06 #10
hum hum.... jeg ville nu helst give point for en der er lavet i html, med nogle forms... måske er der en derude der ved hvordan man får en server til at lægge indlæg til en form op på en hjemmeside?
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 1999 - 17:53 #11
nekro..>> jeg er næsten sikker på at du ikke kan få en i kun HTML...

Avatar billede sirius Nybegynder
22. juni 1999 - 18:16 #12
Det kan kun gøres i ASP eller CGI ikke i ren html...
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 1999 - 20:18 #13
nekrolai>> En gæstebog skal gemme nogle ting, og det kan html og forms ikke gøre alene...

Avatar billede Slettet bruger
25. juni 1999 - 15:55 #14
Sirius>> Jeg har lige set et andet sp. hvor der også er to svar...
Avatar billede sirius Nybegynder
25. juni 1999 - 16:59 #15
ja det er ret tricky det her lort...
Avatar billede hnteknik Novice
13. september 1999 - 10:43 #16
Du skal lave en formular i Frontpage med et eller flere inputfleter og en
submit knap. Som standard gemmer submit knappen formens data i
en fil der hedder form_result.txt i mappen _private. Der kan du åbne den.

Hvis du højreklikker et sted inde i formen og vælger form properties har du
bl.a. to valgmuligheder 'send to' og Options.

Send to: vælg et bestemt filnavn (f.x. gaestebog.html ) og sti  (udenfor _private) eller e-mail adresse.
Option : Vælg f.eks. HTML-bulleted list og add to end.

Så mangler du bare at lave et link til siden.

GOGO or NOGO - Vi ASP nørder glemmer en gang imellem, hvordan det også kan laves. Henrik

Avatar billede hnteknik Novice
13. september 1999 - 11:12 #17
Her er lidt kode at lege med ! Henrik

<html>

<head>
<title>Indskrivning til gæstebog</title>
</head>

<body bgcolor="#ddddd0">

<h1><font face="Verdana">Skriv venligst i gæstebogen</font></h1>

<form method="POST" action="_vti_bin/shtml.dll/guestsubmit.html" webbot-action="--WEBBOT-SELF--">
  <!--webbot bot="SaveResults" U-File="gaestebog.html" S-Format="HTML/UL" S-Label-Fields="FALSE" B-Reverse-Chronology="TRUE" S-Builtin-Fields="Date Time REMOTE_NAME HTTP_USER_AGENT" S-Form-Fields="Note Navn " startspan --><input TYPE="hidden" NAME="VTI-GROUP" VALUE="0"><!--webbot bot="SaveResults" endspan i-checksum="43374" --><p><font face="Verdana"><input type="text" name="Navn" size="50" value="Indtast dit navn her" tabindex="1"></font></p>
  <p><font face="Verdana"><textarea rows="4" name="Note" cols="50" tabindex="2">Indtast dine kommentarer her</textarea></font></p>
  <p><font face="Verdana"><input type="submit" value="Indsend" name="B1"><input type="reset" value="Nulstil" name="B2"></font></p>
</form>

<p><a href="gaestebog.html">Gæstebogen</a></p>
</body>
</html>
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
30. april 2001 - 21:38 #18
henrik>> hvad gør man så hvis man ikke har frontpage server ex... [jeg ikke huske hvor dan man staver til det]??????????????????????????????????????
Avatar billede lordbb Nybegynder
29. juli 2001 - 19:53 #19
Hnteknik

ja alt det er fint men hvad så nu har jeg lavet det der men når man indsender sin komentar bliver der et dødt link og og det gør der også hvis man tryker på gæstebog

hvad skal jeg nu gøre for og få det til og virke??