Avatar billede semir Nybegynder
22. april 2002 - 10:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Navision Print!!!

/Jeg har Windows 2000 server (i arbejdsgruppe) ingen domain!!!... som er fil/print server

jeg har installeret de forskellige printer på alle klienter, men jeg kan sempelhen ikke printe fra NAVISION (er der nogen der kender navision rigtigt godt), det er en gammel navision /dos version!!!

jeg har prøvet mange ting, men uden held!!! /
Avatar billede tlaursen Nybegynder
22. april 2002 - 10:47 #1
Mener at Navision/Navigator skriver til LPT1, så det du skal gøre er at lave en
net use lpt1: \\servernvn\printernavn /persistent:yes

Dette skulle løse dit problem.
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. april 2002 - 10:53 #2
der er noget om at nyere printere ikke kan printe i DOS!

min HP G55 kan i hvert fald ikke!
Avatar billede semir Nybegynder
22. april 2002 - 10:58 #3
/>>>>>Tlaursen
net use lpt1: \\servernvn\printernavn /persistent:yes
det har jeg prøvet men der sker ingenting!
Avatar billede tlaursen Nybegynder
22. april 2002 - 11:13 #4
Så er jeg på den. Kan du lavet et print fra dos feks.
dir >lpt1
Prøv evt. et par gange, jeg har aldrig fundet ud af det med en "end of page" i dos.
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. april 2002 - 11:14 #5
prøv i den maskine der har printeren koblet til, at gå ud i en kommandoprompt og skriv dir>prn
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. april 2002 - 11:15 #6
he, to sjæle en tanke ;o)
Avatar billede semir Nybegynder
22. april 2002 - 11:29 #7
ja, jeg kan godt printer fra dos, f. eks som Tlaursen sagde dir>lpt1 (det virker fint) men fra Navision ingenting..... Hvad f* kan det være ???!
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. april 2002 - 11:32 #8
det er et regnskabsprogram, prøv at kontakte firmaet der laver Navision!
Avatar billede semir Nybegynder
22. april 2002 - 11:38 #9
/hvis jeg bruger Novell server som Print server så kan jeg godt, jeg laver i navision skriv til: \\servername\kø name (det virker perfekt) men Windows 2000 server ???!!! jeg laver det samme men det virker bare ikke!!!
Avatar billede nopper Praktikant
22. april 2002 - 19:54 #10
Du skal huske at sætte printeren op lokalt i Navision. Der kan printes fra navision på de fleste printere idag.
Avatar billede kalle19 Nybegynder
25. april 2002 - 20:48 #11
hvis du f.eks har en hp 4100, så skal du bare installer den som en hp laserjet 4, og så plejer det og virke!!! HEHE