Avatar billede jaretur Nybegynder
22. april 2002 - 09:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sms reklame pris

Jeg ved ikke om det her er den rigtige kategori men det handler i hvert fald om at iværksætte så jeg prøver.

Jeg og en af mine venner er i gang med at udvikle en internet side hvor man kan tilmelde sig til at få et sms besked sendende og så har vi planlagt at få vores indtægter fra at sælge omkring de første 100 tegn af de sms beskederne til reklamer. Så mit spørgsmål lyder såden: Hvor meget synes I at man kan forlange for såden en reklame?
Avatar billede mini-me Nybegynder
22. april 2002 - 09:25 #1
hmm 100 tegn ?? så er der 60 tilbage... det er satme en kort sms !!
Avatar billede jaretur Nybegynder
22. april 2002 - 09:28 #2
Det er en service hvor servicen består af de sidste 60 tegn af sms beskeden
Avatar billede mini-me Nybegynder
22. april 2002 - 09:29 #3
Ahh okay..!!
Hmmm 10 - 15 øre pr. sms vile det være passende..!!
Avatar billede startfirma Nybegynder
22. april 2002 - 09:32 #4
Det afhænger af flere ting.

Jo bedre din sms er segmenteret til brugeren, des mere vil virksomheden give. Hvis du kan sende sms'er der matcher modtageren interesser, jo større feedback får virksomheden på sin sms. Hvis du bare sender sms til gud og hver man og virksomheden ikke ved om deres sms rammer en potientiel kunde, ja så kan du ikke få ret meget.

Men hvis du på dit website ved hvem dine brugere er fx:

køn, bopæl, interesser etc og du så kan sende en sms til den pågældene der matcher de demografiske oplysninger, ja så er de da penge værd. Jeg ville fx ikke komme med feedback på en reklame om trussebind.

Så hvis du ikke kan segmenterer noget som helst ved jeg ikke om du kan regne med der er nogen der overhovedet vil deltage - måske 1 øre pr. sms

Hvis du derimod kan ramme relevante målgrupper så kan du måske få det ti-dobbelte.

Se fx princippet på www.findnyekunder.dk

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede agermose Nybegynder
22. april 2002 - 10:10 #5
jeg er måske ikke helt med. Er pointen, at det gennem Jers hjemmeside bliver gratis for kunden at sende em sms til en anden person, imod at sms bliver prefixet med en reklame?

Er der ikke stadig nogen der tilbuder gratis sms på nettet?

Hvordan vil I sende de sms'er? Hvis I ikke har en der vil videre sende sms'er for Jer gratis, kan jeg oplyse at det med meget stor sansynlighed vil koste Jer de første 20 øre at sende sms'en, samt et meget stort entryfee for at komme igang. Undersøg markedet - det giver jo ikke nogen mening, hvis I ikke kan kæve Jeres omkostninger dækket af de firmaer der skal reklamerer via Jeres service.

Mvh Jan Agermose
Avatar billede startfirma Nybegynder
22. april 2002 - 10:29 #6
Agermose>

Diverse datingsteder sprøjter sms'er ud på livet løs, og det tror jeg ikke de ville gøre hvis det kostede penge, det samme gælder at en masse websites har en sms-sender.

Hvordan det hele hænger sammen har jeg ikke sat mig ind i, men jeg tvivler på at der er ret mange der betaler for at sende sms på nettet, mn jeg kan tage fejl :)

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede jaretur Nybegynder
22. april 2002 - 10:47 #7
Til Agermose: Nej ideen går ikke ud på at sende gratis sms beskeder. Ideen går ud på at de sidste 60 tegn af sms beskeden er en service som vi sender til brugeren og så hvis brugeren vil modtage vores service så må de godtage at de første 100 tegn af sms beskeden er en reklame.

Jeg tror at vi har en måde at sende sms beskederne ud på uden at få underskud.
Avatar billede jaretur Nybegynder
23. april 2002 - 09:05 #8
Tak for hjælpen. Slutter.
Avatar billede cyberdude Nybegynder
27. april 2002 - 18:09 #9
startfirma -> joo det koster skam at sende sms'er ud....... DOG kun hvis de er sendt via et af de hersens 4 cifrede numre (1221 vist nok tv danmarks temptation island udsendelse's sms nr.)

Jeg har undersøgt for et firma jeg har lavet lidt php/sql for der fik vi oplyst følgende :

Ca. priser

Oprettelse af keynavn og gate og simpel backend: 5.000,-
Indsamling af oplysninger i database: 3.000,-
pris pr. udsendt SMS: 30 øre afhængig af antal.

Ved overtaksering på 4 kr. er regnestykket følgende:
---------- SNIP -------
4 - moms 1=3

operatør 90 øre=2,10

1 SMS a 30 øre= 1,80

30% til nummerejer: 54 øre
30% til os: 54 øre
40% til jer: 72 øre

Alle priser er ex moms
---- SNAP ------

Såå det er ikek billigt at sende den vej... men kan man leve med at afsenderen er et teleselskabs sms gateway (200 teledanmarks) og det første i sms'en er en email adresse så er det da vist stadig gratis.....
Avatar billede cblayout Nybegynder
02. maj 2002 - 08:54 #10
P.t. koster det intet at sende sms fra sit website. En sms er jo i princippet bare en e-mail der sendes til en mt. eks: 20XXXXXX@note.sonofon.dk og hver operatør har sine nummergrupper (2 første cifre i telefonnummeret)
Teleselskaberne har TRUET med at lukke af for gratis sms fra 1.januar dette år, men det er ikke sket, for hvem af dem vil stille deres egne kunder ringere end konkurrenternes. Hvis de laver fælles aftaler på dette område er det da sikkert også ulovligt for så måtte de også aftale priserne.
Avatar billede clausbr Nybegynder
16. marts 2004 - 09:09 #11
Jeg ved at http://www.sms.freesub.dk har en gateway hvor man kan sende sms beskeder helt ned til 23 øre se priser her http://www.dkz.dk/sms/pris.asp
du kan da sende sms beskeder til udlanet for samme takst de der 23 øre