Avatar billede wriggler Nybegynder
28. juni 2000 - 18:21 Der er 5 kommentarer

IIS, spørger om adgangskode

Vi har fået sat en NT server op, men når vi prøver at se hjemmesider fra andre maskiner en selve NT'eren, så beder den om adgangskode.

Se f.eks. http://www.pensionisten.dk

Hvordan ændrer jeg rettighederne så alle kan se hjemmesiderne???

Mvh Bodekær
(http://www.bodekaer.dk)
Avatar billede sjensen Nybegynder
29. juni 2000 - 12:16 #1
du skal rette under permissions for det bibliotek filerne ligger i. Tillad ALLE read access.
Avatar billede wriggler Nybegynder
30. juni 2000 - 17:16 #2
Altså højreklikke på mappen wwwroot og vælge sharing?

Det hjælper nemlig ikke
Avatar billede vespa Nybegynder
17. august 2000 - 06:05 #3
Nej, properties / security / permissions.
Derudover skal anonymous access være enabled - det gør du i Internet Information Server Manager.
Du kan også checke permissions på din website (i ISM igen), men de står default til noget fornuftigt.
Avatar billede karstenh Nybegynder
03. december 2000 - 03:47 #4
Højreklik www-root og vælg egenskaber.
Vælg fanebladet sikkerhed, og tilføj \'everyone\' med \'read\'-adgang.
Avatar billede simonhb Praktikant
21. marts 2003 - 21:23 #5
jeg tror jeg har nogen lunde samme problem :( men der er så ikke lige noget der hedder www-root eller sikkerhed når jeg går til egenskaber for alle de mapper der er, og for min index.htm -fil