Avatar billede sbn Nybegynder
28. juni 2000 - 18:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Internet connection sharing.....

Hvilke instillinger skal client-computeren have? (ikke computeren med internetkontoen)
Jeg bruger linux på den - og kan ikke få det til at virke...
Nogen dns, wins, gateway ell. ip indstillinger???

/Søren
Avatar billede sa Nybegynder
28. juni 2000 - 18:21 #1
Jeg ved ikke om det er hjælp nok, men sådan skal det se ud, når det skal sættes op på en win-maskine. - Håber det kan hjælpe:

IP skal være en lokal ip-adr., som ikke bruges af andre maskiner.

DNS skal være den DNS, som internetudbyderen har oplyst.

Gateway skal være den lokale ip-adressen (netværkskortets) på den computer, der har forbindelsen til internet.
Avatar billede sa Nybegynder
26. juli 2000 - 18:22 #2
Det ser ikke ud til, at der er andre, der har tænkt sig at svare ;-)

Kom du frem til nogen løsning eller hvordan ser det ud med det. - Jeg synes spg. har været åbent temmeligt længe...
Avatar billede sbn Nybegynder
26. juli 2000 - 20:18 #3
Hmm...
Jeg har egentlig selv løst problemet ved at lade windowsmaskinen være dhcp-server også - linuxmaskinen finder derved selv ip-numre, gateway og lign...
Ellers tak for forsøget....

mvh.
Søren