Avatar billede jecalc Nybegynder
21. april 2002 - 18:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

cgi script og .shtml

vi har købt en "arrangementskalender" i usa med meget dårlig hjælpefil/manual. Vi er ved at lave en byportal og her skal vi kunne vise arrangementer og brugere kan indtaste oplysninger om nye. Vi har problemer med at køre det hele sammen(og forklare hvad der er galt). Vi kan ikke finde ud af at indkorporere includefilen i vores html dokument (hvor brugerne skal kunne se hvilke arrangementer der er). Vi beder filen om at pege på cgi scriptet, som ligger i en include....i cgi-bin skuffen. Problemet er, at vi simpelthen ALT på skærmen fra selve cgi scriptet - vi ville jo helst nøjes med at se de arrangmenter der er skrevet ind (og som ligger i binnen).

Det haster lidt og vi vil sætte så megen pris på hjælp
Bedste hilsner John & Anita
Avatar billede crunch Nybegynder
21. april 2002 - 19:02 #1
det er nok fordi cgi scriptet ikke bliver fortolket. Lidt alá hvis man tager en .asp fil og kalder den .htm - så vil alt aspén også blive skrevet ud, fordi serveren ikke ved at den skal afvikle filen før den sendes til klienten.

Derfor. Tjek at filen har det rigtige filnavn, at filtypen er understøttet af serveren og at der er de rigtige read / write rettigheder i mappen hvor filen ligger.

prøv evt. at lade includefilen ligge i bin mappen, og include den derfra.
Avatar billede enobe Nybegynder
22. april 2002 - 17:03 #2
Helt grundlæggende: Har I en webserver, der kan håndtere cgi?
Avatar billede jecalc Nybegynder
23. april 2002 - 02:03 #3
Tak for dit svar. Vi har nu fået løst problemet.

Hilsen John & Anita
Avatar billede crunch Nybegynder
23. april 2002 - 08:28 #4
så lidt. og tak for points ( :