Avatar billede nips Nybegynder
21. april 2002 - 12:40 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

XP dør

Hvis XP er begyndt at dø nogengange. Man sidder og arbejder og pludselig dør XP, så man skal sidde og vente 1-4 minutter før den begynder at arbejde igen. Den tænker utrolig langtsomt og skal genstartes jævnligt.

Nogen der ved hvad der sker?
Avatar billede wanix Praktikant
21. april 2002 - 12:41 #1
Format C: Måske virus....
Avatar billede nips Nybegynder
21. april 2002 - 12:41 #2
Andre måder?
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. april 2002 - 12:43 #3
har du antivirus program
Avatar billede wanix Praktikant
21. april 2002 - 12:43 #4
:-) Virus skanner! :-)
Avatar billede nips Nybegynder
21. april 2002 - 12:44 #5
Ja, jeg har antivirus 2002, men når jeg beder den scanne hele computeren så scanner den 10 filer og mener den er færdig
Avatar billede fnaz Nybegynder
21. april 2002 - 12:45 #6
Hmm, prøv at sætte den til at scanne C: istedet for "DEnne computer"
Avatar billede wanix Praktikant
21. april 2002 - 12:45 #7
Så tror jeg bare det hedder 1 2 3 format c: Virus!! : )
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. april 2002 - 12:47 #8
det kan være en virus der får din Anitvirus til at stoppe, noget er galt.

Lyser og blinker din harddisk lampe?

Prøv at trykke på Alt+Ctrl+Delete og se under processorer, hvad har den gang i, du skal se hele vejen ned i listen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. april 2002 - 12:49 #9
der er en anden mulighed jeg selv har været ude for.
Jeg fik det råd af en amerikaner at tømme Recyclebin, men fjern først alle dine *.tmp filer, tøm så Recyclebin og kør en defragmnetering.
Avatar billede nips Nybegynder
21. april 2002 - 12:53 #10
retaxes> Jeg har prøvet den løsning, men det virkede ikke..

Hvordan opsætter jeg et nyt job i antivirus til kun at scanne c drevet?
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. april 2002 - 12:55 #11
prøv at lade et antivirusprogram på nettet undersøge din maskine, det lader sig gøre!
Avatar billede nips Nybegynder
21. april 2002 - 12:56 #12
Eller jeg har ikke prøvet at fjerne alle *.tmp filerne.. Vil det ikke kunne ødelægge noget i programmet?
Avatar billede nips Nybegynder
21. april 2002 - 12:56 #13
hvor finder jeg sådan et antivirusprogram?
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. april 2002 - 13:02 #14
Avatar billede nips Nybegynder
21. april 2002 - 13:11 #15
Kan der ikke ske noget ved at man sletter alle tmp filer også den i system32?
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. april 2002 - 13:12 #16
du kan roligt fjerne alle tempfiler, de har været brugt og genbruges ikke, derfor hedder de også Temporære filer eller midlertidige filer.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. april 2002 - 13:15 #17
før defragmentering skal man altid:

1. fjerne alle tempfiler og programmer samt tomme mapper der ikke mere bruges
2. Tømme Recyclebin da alle fjernede tempfiler osv. ligger her
3. starte defragmentering og lade maskinen være i fred
Avatar billede kharn Nybegynder
21. april 2002 - 14:57 #18
Jeg har faktisk været ud for nøjagtigt samme problem!

Jeg fik fat i en ny XP-cd og geninstallerede Windows. Derefter har jeg ikke mærket noget til problemet...

Tsk - microsoft...
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 15:25 #19
takker for pointene

Var det en virus eller hvad var løsningen?

www.fotx.net/retaxes