Avatar billede icey Nybegynder
21. april 2002 - 11:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lyd

Er det ikke muligt, at inkludere lyd filer i selve .exe filen, sådan så programmet kan afspille lydene lige meget hvilken maskine det ligger på.
Avatar billede stoney Nybegynder
21. april 2002 - 11:29 #1
Avatar billede stone Forsker
21. april 2002 - 12:11 #2
du starter med at lave en fil i notebook der indeholder:

test wave "test.wav"

filen døbert du  *.rc

compiler den med brcc32.exe som creater en *.res fil
for at compile din *.rc fil skriv brcc32 test.rc.....jeg går ud fra at du har gemt den som test.rc
(compileringen skal foregå i et dosvindue.)(eller hvis du har norton commander)

koden her skriver du i din event:
PlaySound(PChar('test'), hInstance, snd_ASync or snd_Resource);

husk at tilføje mmsystem til USES

filer der skal bruges for at compile din *rc fil:

rw32core.dll
brcc32.exe
hvis du ikke har filerne kan jeg sende dem til dig.
Avatar billede icey Nybegynder
21. april 2002 - 15:49 #3
Jeg har prøvet at gøre som du skriver, men jeg kan ikke få det til at virke. Den skriver bare: Error Could not open input file test.rc
Avatar billede icey Nybegynder
21. april 2002 - 17:18 #4
Har fundet fejlen... den havde self. kaldt filen for test.rc.txt... :)
Avatar billede icey Nybegynder
21. april 2002 - 17:20 #5
Begge svar har været til stor hjælp, men jeg er lidt i tvivl om hvem der skal have point'ne. Jeg tror at jeg vælger at give dem til stone, da det andet "blot" var et link. Håber at i begge kan acceptere det

ICEY
Avatar billede stone Forsker
21. april 2002 - 17:55 #6
glemte lige en ting:
hvis du fjerner 'A' i ASync kan formen ikke lukkes før lyden er færdig.
Avatar billede icey Nybegynder
21. april 2002 - 19:04 #7
Okay. Fedt nok :)
Avatar billede borrisholt Novice
22. april 2002 - 07:45 #8
stone >> Jeg er næsten enig .. Blot er det nemmere at lade Delphi kompilere din rc. fil for dig : Du tilføjer den blot til dit projekt så compilerer Delphi den sammen med resten af projektet !

Jens B