Avatar billede dena Nybegynder
20. april 2002 - 23:57 Der er 17 kommentarer

Installation af HOMM IV

Når jeg prøver at eksekvere setup.exe på min Heroes Of Might & Magic-CDRom, starter CDRom-drevet, cursoren viser "bussy", for et sekund senere at gå tilbage til normal cursor, og så sker der ikke mere...
Hvad kan der være galt??
Jeg kan tilsyneladende ikke få installeret HOMM IV :(

hjææælp!
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. april 2002 - 00:05 #1
prøv at installere den som Administrator!
Avatar billede dena Nybegynder
21. april 2002 - 00:07 #2
Det har jeg skam prøvet..
Har også prøvet at eksekvere filen med "Compability"-mode rettet til Windows 98...!?
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. april 2002 - 00:09 #3
den skulle jeg til at foreslå som det næste! Hmm!!!
Avatar billede dena Nybegynder
21. april 2002 - 00:11 #4
Der er tilsyneladende ingen problemer med "system-check"-programmet, som ligger på samme disk, og
Jedi Knight II kan jeg sagtens installere...
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. april 2002 - 00:15 #5
der må være en fejl på det programs install.

har du prøvet den på en anden maskine?
Avatar billede dena Nybegynder
21. april 2002 - 00:17 #6
Yup, havde ingen problemer med at installere den (på samme maskine) på en Windows98...
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. april 2002 - 00:31 #7
så er den ikke kompatibel med XP.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. april 2002 - 00:31 #8
jeg tror den går ned og ser på nogle adresser den ikke får lov til at bruge!
Avatar billede dena Nybegynder
21. april 2002 - 00:35 #9
damn, der står ellers på æsken at den understøtter XP.
Har søgt overalt på internettet, uden at have fundet nogen med dette problem :/

Der er tilsyneladende andre folk, som kører HOMMIV på XP, så det må sguda være et eller andet admin-halløj min XP har misforstået...
Avatar billede dena Nybegynder
21. april 2002 - 00:36 #10
Er der noget med at man kan override XP's registrerings-databases default adgangs-begrænsninger?
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. april 2002 - 00:38 #11
der var ikke en patch med i pakken, men når den er kompatibel med XP skulle det ikke være nødvendigt.

Jeg ved ikke om man kan snyde reggen og jeg har ikke flere idéer til at løse problemet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. april 2002 - 00:42 #12
måske kan du være heldig at finde noget i policy.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. april 2002 - 00:44 #13
kontrolpanel - Administration - Lokale politikker
Avatar billede dena Nybegynder
21. april 2002 - 00:44 #14
hmmm...håber der måske kommer flere kreative ideer her, men jeg vil da lige kigge lidt på policy-ting så...
Tak for hjælpen iøvrigt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. april 2002 - 00:49 #15
velbekomme, det er sengetid for mit vedkommende ;o)

held og lykke med foretagendet, jeg ser jo resultatet af dine anstrengelser i morgen!
Avatar billede echsphilee Nybegynder
21. april 2002 - 07:44 #16
prøv at "åbne" cd-rommen, og klik på setup-filen. jeg har oplevet et par gange (ikke med homm IV) at autostart kikser for xp
Avatar billede dena Nybegynder
21. april 2002 - 13:13 #17
Det er det jeg har forsøgt :/
Jeg har sågar prøvet at køre filen fra kommandolinie, i håb om fejlmeddelelser, med uden
resultat..