Avatar billede moebiuz Nybegynder
20. april 2002 - 21:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan pålægger man en effekt på hele filmen i Premiere

Hej
Hvis nu jeg gerne vil bruge den samme effekt på hele filmen, og ikke kun på et klip, hvordan gør jeg så.
Jeg bruger forresten Adobe Premiere 6.0

Hilsen Moebiuz
Avatar billede mediaals Nybegynder
23. april 2002 - 10:56 #1
har sidet lidt og prøvet forskellige ting... men ser íkke lige ud som om man kan, der er ikke andet at gøre end at ligge effekten på alle klipne..... Synes godt man kunne ha gjort det nemmere.....
Avatar billede moebiuz Nybegynder
23. april 2002 - 16:35 #2
Man kunne selvfølgelig eksportere alle klippene som en stor fil, hente filen ind igen, og så pålægge effekten, men jeg nægter at tro at der ikke er en nemmere måde.

Moebiuz
Avatar billede mediaals Nybegynder
23. april 2002 - 16:46 #3
det ville jeg ønske der var... sidder og skal ligge 10 effekter på klipne i en film... som jeg under redigeringen har delt op i flere småbider.... og det tager ikke langtid...(ironisk)!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
26. april 2002 - 17:30 #4
Jeg er ret overbevist om at du ikke kan sådan lige, men du kan jo eksportere hele din film til avi, og trække den ind igen, for så at ligge effekten på.
Eller hvis du er den heldige ejer af Adobe Aftereffects, der kan du placere et adjustmentlayer med den pågældende effekt over de lag som skal påvirkes!
Avatar billede outsider Nybegynder
03. maj 2002 - 14:39 #5
yep, husk dog at gemme i ukomprimeret avi, eller Microsoft Pal DV codec (hvis du arbejder i dv)
Avatar billede christer2 Nybegynder
17. juni 2003 - 21:51 #6
Der er en mellemvej, som jeg vil recitere ud fra hukommelse, da jeg ikke har Premiere ved mig. Du kan højreklikke på et klip, og vælge at kopiere. Jeg mener så, at du kan vælge et andet klip, højreklikke igen og vælge paste effects eller noget i den stil.

PS. Når du kopierer, så gør det fra det STØRSTE klip i din samling, da tiden for hvor lang tid effekten skal køre også kopieres med. Hvis du kommer til at gøre det omvendt, skal du manuelt ind og fjerne den tidsmæssige bagstopper - hvilket dog er muligt.

Mvh.
Christer