Avatar billede korne Nybegynder
20. april 2002 - 20:06 Der er 7 kommentarer

Kan ikke komme på internettet.

Jeg har en Windows 2000 Pro installeret på min bærbar, jeg har lige tilføjet den til en Windows 2000 Small business server på arbejdet.
Mit problem er, at jeg ikke kan komme på internette når jeg er hjemme. Jeg tror det er fordi der er installeret en Proxy-klient på maskinen. Er der nogen automatisk måde at gøre det på, at når jeg er på arbejde er klienten installeret og når jeg er hjemme er den ikke?

Avatar billede doek Nybegynder
20. april 2002 - 20:10 #1
du kunne jo lave en dual boot.
Men har du husket at ændre ip instillinger for når du er hjemme, og hvordan kobler du i det hele taget op på nettet hjemme?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. april 2002 - 20:16 #2
hvis du højre-kliker på Internet Explore på skrivebordet, egenskaber, forbindelse, LAN indstillinger, er proxyen så der?
hvis ja, prøv at fjern fluebente i brug proxy
Avatar billede korne Nybegynder
21. april 2002 - 02:09 #3
jeg har en ADSL derhjemme.
Det nytter ikke noget at jeg skal ind og fjerne fluebenet i brug proxy, da jeg så skal tilføje det igen når jeg er på arbejde.
Jeg vil gerne undgå at skulle ændre noget manuelt, det skal ske automatisk.
Jeg er vel ikke den eneste så har en bærbar på et kontor som er logget på en Windows 2000 server, som også tager den med hjem og gerne vil logge den på internettet der hjemme!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. april 2002 - 13:27 #4
oki.. du kan gøre en ting, men det koster desværre penge!

jeg går ud fra at du har netværksskortet indbygge i PC'en!

dette er hvad lærerne gør på den skole jeg går på! jeg kan ikke garantere det virker hos dig, da jeg ikke 100% ved have en proxy klient er (er bare vant til at indtaste det under LAN settings)
men virkede det det med at fjerne fluebenet, og de indtastede oplysniner gemmes så du bare skal sætte flueben igen!

men hvis du kan låne en PCMCIA netkort
så sætter du det PCMCIA netkort i og konfigurer det efter din egen ADSL!

så den indbyggede bruges når du er på arbejde
og PCMCIA bruges der hjemme
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. april 2002 - 09:32 #5
korne => har du fundet ud af noget?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. april 2002 - 15:56 #6
korne => hvad har du fundet ud af!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. maj 2002 - 09:02 #7
korne => hvad har du fundet ud af????