Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
20. april 2002 - 19:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Dansk ordbog i Off. XP på Engelsk??

Hej igen...
Jeg har Office XP på engelsk, men den har ikke dansk stavekontrol... Er der nogen idéer til hvordan jeg får det?!
Jeg har prøvet at installere Off. 2000, som jeg har på dansk, før jeg installerede Office XP, men uden held. Den er stadig analfabet på dansk...
Avatar billede nstenberg Nybegynder
20. april 2002 - 19:15 #1
Prøv at kontakte producenten (Microsoft). Jeg ved ikke helt om det er med i deres (restriktive) garantiordning, men de kan sikkert svarer dig på nogle spørgsmål.
Avatar billede nstenberg Nybegynder
20. april 2002 - 19:16 #2
garantiordning = supportordning
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
20. april 2002 - 19:18 #3
Du kan evt. købe Proofing Tools for Office XP
http://www.microsoft.com/office/evaluation/indepth/multilingual/default.asp

men det drejer sig vist nok bare om at kopiere nogle filer ... jeg ved dog ikke hvilke ...
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
20. april 2002 - 19:19 #4
Jeg syns ikke at Microsoft's support er særlig god... det er altid sådan noget med at blive stillet om...

Men tak for forslaget...
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
20. april 2002 - 19:22 #5
Der må da være et filnavn eller sådan noget som jeg kan hente fra min Off. 2000 CD...?
Avatar billede killer1 Nybegynder
20. april 2002 - 19:38 #6
hvilket program er det, du ikke har dansk stavekontrol i?.
er det i hele off. Xp pakken eller kun i et program du ikke har stavekontrol?.

hilsen.

killer1
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
20. april 2002 - 20:04 #7
Det er i HELE Off. XP... Dvs. Access, Word, Exel, Frontpage, PowerPoint, og Outlook
Avatar billede oniel Nybegynder
21. april 2002 - 01:48 #8
Efter installation af Office XP, kan du installere den danske stavekontrol fra Office 2000.

Du skal bare huske at fravælge ALT andet end stavekontrollen - på denne måde kan du få den gamle stavekontrol til at virke i XP, uden at skulle købe den "lidt" dyre sprogpakke til Office XP.

Når du installerer Office 2000 først vil Office XP forsøge at fjerne den ganle version - derfor skal stavekontrollen installeres efter XP.
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
21. april 2002 - 09:44 #9
Har prøvet, men kan ikke huske hvad ordbogen hedder...?
Avatar billede oniel Nybegynder
21. april 2002 - 13:49 #10
Det er nede i de fælles Office-ting - (og da det er en dansk stavekontrol må din 2000-pakke være dansk) - Udvid gruppen "Office-værktøjer" - vælg så at installere "Korrekturredskaber", der indeholder "Stavekontrol", "Orddeling" og "Synonymordbog".

Husk nu at FRAVÆLGE alt andet så der er et pænt rødt kryds over tingene (klik på installationsgruppen og så er det nederste valgmulighed - "Udelad fra installationen" - Ellers går der bare ged i det.
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
21. april 2002 - 16:42 #11
Halløjsa! Nu virker det!!

Tak for din hjælp!
Avatar billede oniel Nybegynder
21. april 2002 - 21:59 #12
Og jeg takker for point :)