Avatar billede kalle19 Nybegynder
20. april 2002 - 14:15 Der er 6 kommentarer

SYSprep - ?

Er der et andet program ligesom sysprep!!! For jeg syntes SYSprep laver lidt for meget om på installationen man lige har lavet!!!

På forhånd tak!!!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
20. april 2002 - 17:00 #1
idéen med at syspreppe en maskine er vel at lave den om, således at hvis man tager et ghost af maskinen, så følger der ikke nogen instillinger med...
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. april 2002 - 17:51 #2
Hvad mener du med at det laver lidt for meget om?
Avatar billede kalle19 Nybegynder
21. april 2002 - 00:23 #3
Altså den laver ikke om på så meget, det er bare alt det man skla igennem for f.eks kode og hvis den ikke lige kan finde driveren til det hardware vil den gerne have driverene til grafik kortet!!! Bare en sysprep der ikke gør så meget ikke andet end at et image fra en computer kan køre på en helt anden PC!! Hvis i forstår hvad jeg mener!!!
Avatar billede horus Nybegynder
21. april 2002 - 08:54 #4
lytter :-)
Avatar billede nielsvp Nybegynder
26. april 2002 - 00:36 #5
Meningen er jo at du laver en tilpasset installation som du vil kunne bruge på andre maskiner, også hardware mæssigt, der skal du bare kopiere, typisk en .INF fil til %systemroot%\inf & en .sys fil til %systemroot%\system32\drivers det burde lave tricket mht hardware ændringer.
Kode osv kan du jo lave i en unattend fil som du smider på en diskette el direkte på imaget.
Avatar billede dmg Nybegynder
10. juli 2002 - 15:07 #6
Sysprep'en laver jo intet om andet en du får lov til at deffinere nogle ting som du har valgt i en ini fil. Hvis du vil ha wizarden til at blive mindre skal du jo bare fjerne nogle ting inde i ini filen