Avatar billede nator Nybegynder
20. april 2002 - 13:48 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

etablering af IT for 40.000 kr.

Jeg har lige fået et arbejde ind for en ungdomsklub der skal have lavet netværk og købt 3 - 4 computere. De har 40.000 kr. at bruge af.

De 40.000 kr. skal dække:

3 - 4 computere (helst 4)
Inkl. skærm, tastatur, osv.

Netværkskabler og en enkelt switch

Computerne skal bruges til at surfe på Internettet med og spille spil som Counter-Strike og hvad der nu eller er :o)

Nogle der ved hvor man kan købe hurtige computere blligst? Man burde da kunne få en okay fed maskine for ca. 6.000 kr. ?!

På forhånd 1000 tak! =)
Avatar billede nator Nybegynder
20. april 2002 - 13:49 #1
Hov... det gik lidt for hurtigt :)

Nogle der ved hvor man kan købe hurtige computere BILLIGST? Man burde da kunne få en okay fed maskine for ca. 6.000 kr. ?!
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
20. april 2002 - 13:51 #2
Hmm...Hvorfor vil du sætte 6000 til computerne....? Så meget koster en switch ikke nu til dags ;)
Avatar billede nonick Nybegynder
20. april 2002 - 13:55 #3
www.midtdata.dk <---- saml selv! Du kan jo bare samle nogle 1200 Mhz Athlons.
Avatar billede nator Nybegynder
20. april 2002 - 13:56 #4
Regner med at få en 4 ports switch til omkring 600 - 700 kr.

Men jeg ville gerne have det sådan at der også blev råd til en enkelt PlayStation2

Ungdomsklubben har INTET, så vi begynder fra bunden af!

Men hvor kan jeg maskiner med omtrent sådanne specf. billist?

1400 mhz CPU Fx AMD Thunderbird?
256 mb ram.
64 mb. grafik
30 - 60 GB. harddisk
CD-rom drev af en art
10/100 mbit netkort
15" ell. 17" skærm
Avatar billede danic Nybegynder
20. april 2002 - 13:58 #5
Til deres forbrug kan du nøjes med en switch til ca. 600kr.

F.eks.
Unex Fast Ethernet Switch
Speed: 10/100Mbit
Interface: 8 ports RJ-45
Warranty: 2 Years

Du har derfor et godt beløb at gøre godt med til pc'erne.

Jeg vil anbefale at du køber kvalitets computere e.v.t med 3 års onsite garanti så man ikke kommer til at stå med en computer der ikke virker og en forhandler der er lukket.

Du kunne f.eks. køre dem igennem DELL computer eller hvis du er til Noname computere kunne du købe dem hos Bilka (de bytter med et smil)
Avatar billede markma Nybegynder
20. april 2002 - 14:01 #6
Jeg har lavet det samme for en U.K. for under 30.000, (4 maskiner) så det skulle jeg da mene var muligt for 40 også - de deler internet, LAN-spil og er koplet sammen med en 5. maskine som er en workstation i fællesrummet Det evendige problem er bare at uanset hvad du næsten køber så har ungerne federe maskiner derhjemme året efter :(

Jeg mener det er enormt vigtigt at du tænker på klubbens vedligeholdelse af maskinerne - det er nemlig ikke altid så lige en sag at holde 4 maskiner som 100 forskellige unge har fuld adgang til, kørende :)

Jeg har de sidste par år arbejdet med IT og brugen af det i det regi, hvis du vil dele/indhente erfaringer med det er du meget velkomen til at maile mig markma@prontomail.com

Hvad jeg sådan ligenu pønser på er at koble nogle af klubberne sammen på en spilserver - og lave nogle chatkanaler som kun er for ungdomsklubberne.
Avatar billede nator Nybegynder
20. april 2002 - 14:01 #7
danic>>> Har selv sådan en Unex herhjemme.. den fungere ganske glimrende!

Dell er for dyrt! Har en Dell Inspiron og har også kigget på deres priser på stationære maskiner.

Jeg er ude efter nogle PC butikker her på nettet, hvor man fx selv kan sammensætte sin maskine eller lign.

Men jeg skal jo også have licenser til hver maskine mht. Windows. Jeg ved ikke om det skal være Windows XP eller Windows 2000 Prof., men der skal ihvertfald være noget sikkerhed på maskinerne i form af filter mod pornografisk materiale og noget ImageCast Client af en art, så børnene ikke kan ændre i indstillingerne på maskinerne...
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
20. april 2002 - 14:08 #8
Jeg vil sige win 2000....God sikkerhed og børnene kan ikke finde rundt i xp.... ;)
Avatar billede markma Nybegynder
20. april 2002 - 14:09 #9
Prøv at kigge på tilbuddene hos: http://www.d-c-s.dk/detail/
Men nu ved jeg jo ikke hvor du befinder dig geografisk?
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
20. april 2002 - 14:11 #10
markma > Det var sku godt nok nogle fede priser de har der ;)
Avatar billede nator Nybegynder
20. april 2002 - 14:12 #11
markma>> Jeg befinder mig i Roskilde :)
Avatar billede markma Nybegynder
20. april 2002 - 14:23 #12
du kan få maskinerne leveret fra pc-lageret, men jeg ville nok prøve at finde er butik i nærheden hvor du kan presse prisen ned ved at købe flere maskiner. Det er min erfaring at de antager en ungdomsklun som en god ny kunde fordi de ved at vi skal opgradere jævnligt for at "følge med".
Avatar billede markma Nybegynder
20. april 2002 - 14:25 #13
prøv denne søgning hos google, måske kan du bruge noget af det: http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&querytime=fE8j0B&q=pc+systemer+roskilde
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
20. april 2002 - 14:30 #14
En kanon side at købe computere på er www.nemdirect.dk - her kan du også samle dem selv.
Avatar billede danic Nybegynder
20. april 2002 - 20:26 #15
nator> Ok - Jeg har handlet en hel del hos MM-vision i Roskilde de plejer at have nogle gode tilbud.

Ang. microsoft licens så prøv at skrive til Microsoft, det kan være de har nogle studie/klub rabatter!
Avatar billede nator Nybegynder
26. april 2002 - 21:50 #16
Okay.. takker