Avatar billede treogtyve Nybegynder
19. april 2002 - 18:39 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Bmp til vektor grafik

Er der nogen der kender et program der kan konvater bmp billeder (eller
lignende) til vektor (Skal bruges i corel draw)??
Avatar billede sungdk Nybegynder
19. april 2002 - 18:41 #1
Du kan bl.a. bruge: Adobe Illustrator eller Macromedia Flash.

Du importerer det også gemmer du det som billede?

(Er ikke 100% sikkert på det kan exporteres som vektor, men det laver jo selve grafikken om til det)
Avatar billede iq-n Nybegynder
19. april 2002 - 19:37 #2
_labisama_ > Sådan virker der ikke. Det er det bare et bitmap billede i en vector fil.

I Illustrator skal man bruge det værktøj som hedder "Auto Trace Tool" når du har åbnet filen.

Flash kan ikke gøre det
Avatar billede iq-n Nybegynder
19. april 2002 - 19:39 #3
Jeg mener at et af de små programmer der høre med til corel draw også kan gøre det, men jeg kan ikke huske vilket, da Corel Draw ikke er instaleret lige nu (Jeg er gået over til Illustrator, da det kan mere og er nemmere at bruge)
Avatar billede prodic Mester
19. april 2002 - 20:28 #4
Adobe Streamline er et bud på et program der kan løse opgaven for dig. Det kræver lidt manuelt arbejde, men det er næsten for nemt.
Det skal dog lige siges, at slutresultatet afhænger meget af hvor kompleks din bmp-fil er, er den forholdsvis simpel er der ingen ben i at trace den til en Illustrator-fil(som jeg formoder kan bruges i Corel Draw)
Avatar billede michael-k Nybegynder
19. april 2002 - 22:28 #5
Man kan godt gøre det i flash  der skal du bruge den der hedder trace bitmap
Avatar billede iq-n Nybegynder
19. april 2002 - 23:20 #6
Det kan godt være, men det er svært at expotere filer fra flash til CorelDraw.
Avatar billede iq-n Nybegynder
19. april 2002 - 23:20 #7
Det var til michael-k's svar.
Avatar billede michael-k Nybegynder
19. april 2002 - 23:22 #8
ig-n  måske  viser så måske bare hvor fedt et program orel draw er :)
Avatar billede iq-n Nybegynder
19. april 2002 - 23:45 #9
Jeg sige også jeg er gået over til Illustrator.

Og Flash er heller ikke selv en engel til at expotere
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. april 2002 - 08:32 #10
ig-n> Flash kan sagten lave billeder om til vektor, du skal bare anvende cntl + b.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. april 2002 - 08:33 #11
treogtyve> Du bør ikke give mere end 30 point for den type simple spørgsmål.

/per
Avatar billede treogtyve Nybegynder
20. april 2002 - 10:14 #12
Så simpel syndes jeg nu ikke det er mit problem er ikke blevet løst, skal dog lige siges jeg har ikke prøvet Illustrator endnu. men de andre dur ikke
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. april 2002 - 10:48 #13
treogtyve> Du kunne f.eks. lægge et link til et billede, så skal jeg nok vise dig et eksempel.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. april 2002 - 10:51 #14
Du kan også anvende Modify>Trace Bitmap... i Flash.

/per
Avatar billede treogtyve Nybegynder
20. april 2002 - 12:28 #15
problemet er at jeg skal bruge det i coreldraw
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. april 2002 - 12:30 #16
Der er ingen problemer for Corel Draw 10. kan importere swf formatet!

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. april 2002 - 12:35 #17
Flash 5 kan eksportere til Illustrator formatet, og Corel Draw kan importere ai.

I Flash 5: File>Export Image...

/per
Avatar billede treogtyve Nybegynder
20. april 2002 - 12:43 #18
jeg har fundet et gratis program der hedder algolab, og det virker som det skal, det kan hentes fra www.algolab.com
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. april 2002 - 12:49 #19
Fint. Det var dit sidste spørgsmål her!

/per
Avatar billede sh-dk Nybegynder
22. april 2002 - 08:35 #20
Jeg ved godt at jeg er lidt sent ude, men....

I din Corel Draw pakke er der et tillægsprogram som hedder Coreltrace.

Det eneste det program kan er at oversætte bitmaps til vektorgrafik.
Avatar billede iq-n Nybegynder
24. april 2002 - 22:41 #21
Jeg sagde der var et