Avatar billede peterskou Nybegynder
19. april 2002 - 11:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SolidWorks: informationer om en streg i rummet

Forklaring: min opgave er at jeg skal hente informationer om en streg rummet. Hertil har jeg lavet et Visual Basic program, problemet er at z-koordinaten altid er 0. I min konkrete situation er det nødvendigt at jeg kan tegne i hele rummet.
Spørgsmål: hvordan tegner jeg en streg i rummet?
Avatar billede zerohero Nybegynder
19. april 2002 - 11:49 #1
arbejder du med OpenGL programmering?
Avatar billede peterskou Nybegynder
19. april 2002 - 11:56 #2
nej, jeg må indrømme at jeg ikke lige ved hvad OpenGL er.
Hvis jeg lige må præcisere mit spørgsmål, så er problemet at Solid Works laver et lokalt koordinatsystem, hvorfor de data jeg trækker ud altid ligger i planet
Avatar billede zerohero Nybegynder
19. april 2002 - 12:54 #3
Hvis du ikke er kommet længere med "Solid Works" vil jeg vil nok anbefale dig at kigge på OpenGL. OpenGL er det mest anvendte 3D implementering i hele verden. Hvis du kan konventere Delphi til Visual Basic så prøv at se min wed-side www.opengl-delphi.dk der beskriver jeg blandt andet hvad OpenGL er og hvordan du bruger den med en Delphi kompiler. Ellers er der den gode side: http://nehe.gamedev.net/ der omhandler OpenGL i C++, Delphi og Visual Basic

ZeroHero
Avatar billede graffstefan Nybegynder
30. april 2002 - 14:15 #4
Hello Peter

Prøv at kigge i bogen "Stregen - matematikkens vidunder", der står alt teorien om transverse transformationsmatricers koordinatveksling mellem Solidworks og Visual Basic. Ellers må du lige skrive tilbage, så skal jeg regne lidt på det!